fredag 25 mars 2022

Våffelfest och våryra på torpet


I mitt fönster står en ljuvlig Ranunkel som jag fick igår...


Jag dukade upp på torpet för Våffelfest och bjöd in grannar och min farbror med särbo.  Vilken ljuvlig eftermiddag det blev... (även om själva våffeldagen är idag)



Jag gräddade våfflor så det stod härliga till - ett dubbeljärn och ett enkelt. Det blev många våfflor med både grädde och sylt och så kaffe förstås.


 Det kändes lite som om vi firade in våren och vi hade god hjälp. Trädgården riktigt prunkade av krokus, snödroppar och även scilla och violer har börjat nu. På bara ett par dagar har allt exploderat. 

Vilken härlig marsmånad vi har haft med sol nästan varje dag, även om det är väldigt kallt på nätterna fortfarande. 

I helgen får vi dessutom "sommartid" och kanske börjar de torra gulbruna gräsmattorna snart att grönska.

Ha en fin helg!

5 kommentarer:

Monica sa...

SÅ härligt det ser ut och tänk att ni kunde sitta ute och njuta av våfflor med tillbehör! Så vackra trädgårdsmöbler du har, är dom nya. minns inte att jag sett dom förut! Jättefina!
Ranunkler är en av mina absoluta favoritblommor,såå vackra!
Visst är det en härlig tid nu och så mycket vårblommor du har!
Kramar, Monica

Bettys beundran sa...

Så fint du har det runt ditt hus, vita nyskurade möbler, krokus m.m. Härlig tid vi går tillmötes. jag är tillbaka med min blogg efter ett kortare uppehåll.

Solstrimmor sa...

Men tänk att ni kunde sitta ute och äta våfflor! Magiskt helt enkelt! Kul att vi äntligen kan ha lite kalas igen. Har precis tagit adjö av mina lunchgäster. Inga våfflor dock utan tacos. Enkelt sätt att bjuda så alla får plocka ihop sin egen meny. Och jag får nog äta tacos både söndag och måndag för jag hade som vanligt tagit i och gjort onödigt mycket.

Jag och Iris är så glada att sommartiden börjar. Hon har redan börjat tjyvträna! Nu kan vi väl ändå säga att våren har kommit, trots att vi fortfarande har snö kvar här!

Ha en fortsatt glad helg!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Våfflor och vårtecken! Då kan det ju bara bli bra :)
Ja vi har verkligen haft några fina och soliga dagar nu ett tag...bästa!
Vårkram från Titti

Hélène sa...

Bonjour Lisa,


Våren är där vi kan se bevis överallt. Jag tycker inte om sommartid särskilt sommartid eftersom vi i Frankrike ligger 2 timmar före solen och (ur min synvinkel) är det inte bra. På sommaren, solen inte ställa förrän 9:30 / 10:00 och fortsätter att värma upp: En rättegång för mig eftersom jag hatar överdriven värme. Under de senaste åren har vi drabbats av flera värmevågor och det har varit mycket svårt för mig att bära. Jag gillar vårsolen.
Jag vet att människor som bor i norra Europa inte har samma åsikt😊 de gillar sol och värme.

Det måste ha varit mycket trevligt att sitta i vårsolen och äta våfflor. Du gjorde vackra och aptitretande våfflor.

Have a good day.

Hélène