lördag 21 januari 2023

VHS och afternoon tea


I veckan har äntligen solen hittat till mitt kök. Några sekunder blev det ändå. Äntligen!


Vilka ljuvliga rosor jag fick i veckan av mina vänner som var här på lite specialbjudning.


Jag bjöd på afternoon tea med tillhörande vhs-videovisning. 

Jag har nämligen haft min videospelare utlånad och de ville så gärna nu får se de tv-programmen jag tidigare berättat om här, med Sven-Bertil Taube.

Bilderna var riktigt bra för att vara gamla videos och vilken nostalgitripp det blev. Och videospelaren fungerade även i en nyare variant av tv.

Dagarna flyter på och varannan dag är det sol och varannan mulet och grått. Ljuset kommer långsamt tillbaka. Jag ser fram emot januarislutet.

Önskar er en fortsatt fin helg!

4 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,
Ce thé devait être bien agréable avec vos amis et les sandwiches et petits pains ont l'air très appétissants.
Cela devait être amusant et nostalgique à la fois de vous revoir dans la série que vous avez tournée dans les années 80 et une chance que les films ne soient pas endommagés et encore lisibles.
J'ai des vieilles cassettes VHS mais je ne peux plus les lire car la bande est souvent collée, donc elles sont inutilisables.

Bon dimanche hivernal.

Kram Hélène

Evas Pyssel sa...

Vilken trevlig ide´ med afternoon tea. Måste komma ihåg !!!! Just nu när dagarna är grå (okej då någon enstaka dag ser vi solen )behövs sådana träffar. Toppen !!! //Eva

Solstrimmor sa...

Så kul med filmvisning! Min bror förde över gamla super-8-rullar från vår barndom till cd-skivor. Det var en upplevelse att se dem! Och du bjöd på afternoon tea dessutom. Det blev uppskattat förstår jag.
Ja, vi har haft sol här i idag och det blev en stapplande promenad, fortfarande knaggligt och livsfarligt på vissa ställen. Så trist att inte snön får ligga kvar!
Ha en fin söndagskväll och en fin ny vecka.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

SÅ trevligt med afternoon-tea med tillhörande vhs-videovisning. Och med videon med dig och Sven-Bertil Taube! Önskar att jag varit där - vilken upplevelse!
Och så roligt att du kan se vårens framfart på hur solen når in i din lägenhet!
Nu är vi ju snart inne i den sista vintermånaden - härligt!
Ha det gott, kram, Monica