fredag 24 mars 2023

Påsklådan, och # treetoo


Igår kändes det att påsken närmade sej...


Jag rotade i "påsklådan" och pyntade lite utanför min entré. 

Några påskägg åkte också fram och får ligga till sej.


Gårdagen var helt ljuvlig med sol och 12 grader varmt och som på en given signal hade krokusen spruckit ut på torpet. Jag var ju där i förrgår och inte ett spår av dessa då. Det går snabbt när det väl gäller.

Jag tog en tur till blomsterbutiken, men penséerna får vänta inomhus lite till.


 En helt annan sak dök upp och det är Maria Vildhjärta Westerberg från Värmland. Hon gör fantastiska saker av pinnar som hon hittar i skogen och hon har ett alldeles speciellt förhållande till skogen som jag verkligen gillar. Apropå skövlingarna av skogen. Sorgligt och vackert på en gång. Ett inlägg jag hittade här: https://www.youtube.com/watch?v=qlJgcuMDWoQ 

Fredag idag och regnet öser ner och det är ett par plusgrader. De ha lovat snö till helgen. Ingen vår i sikte alltså. Vi får bida vår tid ytterligare! Håll ut!

Ha en fin fredag och helg!

4 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Vous pensez déjà à Pâques. C'est vrai que cela va venir vite. En ce moment, tandis que j'écris, il y a du soleil et une grosse averse en même temps et un superbe arc-en-ciel ! Ce sont vraiment les giboulées de Mars. Il ne fait pas froid.
Vous attendez encore de la neige ! eh bien bon courage alors, mais soyez patiente, le printemps va arriver chez vous, très bientôt.

J'aime beaucoup la sculpture faite avec du bois trouvé dans la forêt. très originale et écologique !

Bon weekend.

Kram
Hélène

Solstrimmor sa...

Så du har också gläntat på locket till påsklådan! Vet inte varför det just i år känns som om påsken är viktigare än tidigare? Och varför ska vi inte pynta lite i denna mörka tid? Även om det blir ljusare så tynger alla eländen. Jag såg på videon om Maria Vildhjärta och så fint hon uttrycker hur viktig vår natur är och att vi måste bli lyhörda över det uppenbara. Har sett hennes konst tidigare, minns inte var? En klarögd, stark och modig kvinna.
Här snöar det nu. Inte mycket men dock. Måste uträtta ett ärende och det blir mössa på igen. Men det som ska ner får komma nu. Allt har ju sin tid och mars är ju en tvehågsen månad.

Önskar dig en skön helg.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Jag gillar påsken! En färgglad högtid! Så fint du har pyntat, nu fick jag lite inspiration :)
Kram från ett grått Öland & Titti

Monica sa...

Åh, så fint du har gjort det vid din entré! Påskpyntat har jag inte alls gjort än, men har kommit överens med döttrarna att vi firar påskafton hos mellandottern i år. Men jag ska göra en del av påskmaten och ta med. Ganska skönt att slippa huvudansvaret!
Idag har det varit lite mellanväder här och jag har varit ute och räfsat en bit av trädgården, men mycket återstår. och idag har jag också gallrat mina små tomatplantor!
Lite vårkänsla...
Må så gott, kram!