lördag 9 september 2023

Sista sötman?


Är vi inne i den sista sommarsötman nu? 


Veckan som gick har jag bott på torpet, för första gången på länge och jag vill lova att vädret levererat nu. Ljuset, värmen och den låga solen gör att allt blir liksom genomlyst på ett så vackert sätt.


De sista blåklockorna blommar om i sin rugge.


Tomaterna tar tid på sej, men har börjat rodna nu.


Kvällssolen inne i torpet. Nu blir det chockerande mörkt så tidigt! Redan vid kl. 8 är det ju mörkt! Det är nog det sämsta. 
Innan mörkret och jag har tänt lampor inne i stugan.

Tyvärr har jag inte kunnat göra så mycket denna vecka, eftersom jag åkt på ryggont, men njutit har jag gjort. Mycket som behöver göras - gräset måste t.ex. klippas igen.

En härlig septembervecka med både dimma, dis och mycket sol.

Ha en fortsatt skön helg!
 

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Nej, inte ryggont! Hoppas du snabbt blir i form igen, det är ju så deprimerande det där med ryggont. Allt man gör är ju i förbindelse med den. Gräsklippningen får du nog leja bort, den är då inte kompatibel med ryggproblem.
Trevligt att du kan bo på torpet ändå och få uppleva sensommarvärmen som vi fått.
Ta hand om dig nu.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja september är en favoritmånad...visst det är mörkare kvällar men ganska mysigt det också. Aj för ryggont, jag vet. Man får ta allt i sin takt och ork...
Kram från Titti

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Nous sommes toutes concernées par le mal au dos à un moment ou à un autre. Certains gestes et efforts sont plus pénibles en vieillissant. Il faut faire à notre rythme et ce qui n'est pas fait, attendra !

Oui, la lumière de septembre est particulièrement belle. J'apprécie que le soleil se couche plus tôt puisque nous avons 35°C encore aujourd'hui. La semaine prochaine devrait être moins chaude (espérons-le !).

Profitez-bien des derniers beaux jours au chalet.

Bon dimanche,
Kram
Hélène

Monica sa...

Usch, så jobbigt för dig med ryggont! Jag får ju också ont i ryggen efter att ha stått böjd i någon rabatt, men det är ju ont, som går snabbt över.
Vilken idyll du har i och vid ditt torp och så roligt att du har kunnat bo över där lite nu! Det har ju varit dåligt med det tidigare i år.
Fortsätt njuta av ljuset så länge det varar, det blir fort mörkt nu, det är det tråkiga med hösten.
Kram, Monica