fredag 24 november 2023

Liten rapport från mitt kök.


Här är dukat till en enkel lunch i mitt kök. Jag har just vinkat av min farbror och hans särbo som varit här på ungsbakad lax m.m. En trevlig stund på fredagseftermiddagen. 


I mitt kök har jag gardiner för första gången. En enkel gardinkappa fixade jag till i veckan. Upptäckte att jag hade ett helt gäng med vita, fina linnedukar som jag loppat till mej och som bara ligger i skåpet. Har tänkt så länge och nu blev det av. Äntligen!


 Efter veckans kompakta mörker kände jag att en adventsstjärna måste väl ändå upp. Allt ljus som finns behövs ju just NU! Den sitter i innerfönstret mellan köket och vardagsrummet.

Just idag var det iofs sol för en gångs skull, men annars har denna november varit otroligt solfattig! Det är ju NU vi behöver allt ljus vi kan få.

Önskar er en fin fredag och helg!

5 kommentarer:

Hélène sa...

Bonsoir Lisa,

Une table bien accueillante pour recevoir vos invités. J'aime la simplicité de la décoration de votre cuisine.
Oui, nous avons besoin de lumière chaleureuse pour réchauffer nos coeurs en ce moment.
Ici, le temps gris et pluvieux continue mais on annonce une éventuelle amélioration pour ce weekend.
Je vous souhaite un bon weekend. Restez au chaud et prenez soin de vous
Kram
Hélène

Solstrimmor sa...

Gulligt med gardinkappan i köket. Det blir hemtrevligt med lite inramning. Här har jag plockat fram adventsakerna och satt dem på deras nya platser. Det blev några kvar i kartongen eftersom jag hade så många fler fönster i gamla lägenheten. Avundas dig ditt innefönster, så tacksamt att dekorera. Och orange stjärna minner om gamla adventstider, så fint.

Önskar dig en fin före-advent-vecka.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja nu behövs ljus! Adventsstjärnorna åkte upp igår. Äntligen! Det gäller att göra det bästa av detta mörker som råder just nu...
Kram från Titti

Monica sa...

Visst är det härligt när något blir av, som man tänkt på länge! Då fattar man inte varför man inte gjort det tidigare! Jättefint blev det med din handduks-gardin!
Du har så fin utsikt genom det köksfönster - du ser ju rakt ut i skogen!
Och så din balkong, som jag är lite avundsjuk på...
Ja, snart dags att ta in lite ljusstakar här också!
Ha det gott, kram, Monica

J. S. Vila sa...

Is a nice apartament and lovely kitchen. And the orange star remember us that the Christmas are coming, just in a few days more. And sure It was a great meal with this fish plate.