fredag 3 november 2023

November


November visar sitt ansikte och det är mörkt och regnigt mest varje dag. Det enda som lyser upp är de gula träden utanför mina fönster.

Regn hela dagen och inget dagsljus att tala om...



Lampor tända hela dagen...


En dag i denna vecka var det lite sol och inte regn och jag kunde jobba lite på torpet igen....


 Jag tänder ljus lite överallt och i helgen blir det flera. Jag ska tänka på alla som jag saknar och det har blivit ganska många nu. 

Vi biter väl ihop och försöker härda ut november helt enkelt och hoppas på ljusglimtarna.

Ha en fin helg!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Nu är nästan all snö bortsmält och det är mörkt igen. Men denna helg lyses upp av alla ljus som tänds överallt. En fin tradition.
Önskar dig en fin Allhelgonahelg.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja inte årets roligaste månad men man får göra det bästa av den...hur som...
Kram från Titti

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Like in your area, here in the Paris region, it rains almost every day. So much rain after so much drought. The garden is full of water, so there's no question of doing anything in it.
Yes, the atmosphere is dark and gloomy. It's a good idea and comforting to light candles.
I wish you a nice weekend hoping you will see a ray of sunshine.

Kram
Hélène

Monica sa...

Du har i alla fall väldigt mysig belysning i ditt hem! Så skönt det skulle vara att se björkar genom fönstret och slippa tänka på att behöva räfsa upp löven, tänker jag när jag ser din utsikt...
Här har det varit lite sol idag och jag har varit ute och kört med gräsklipparen med uppsamlare för att få bort löven från Ullung-rönnen. Björkarna har fortfarande massor av löv kvar, så det blir många rundor till med gräsklipparen. Men det är ju mycket lättare än att räfsa!
Ha det gott, kram, Monica