söndag 10 december 2023

Andra advent, jullunch och mera snö


Andra advent idag och ljusen lyser upp i grådagern som råder här.


Igår hade jag en liten bjudning - adventslunch med glögg, pepparkakor, samt en Jansson med fräsch sallad till. Efteråt fick de plommonpaj med vaniljgrädde. En lyckad samvaro medan skymningen föll utanför. 

Det har snöat ännu mera i veckan och jag fick sopa torptrappan för andra gången. Denna gång är det tö och slask. Temperatur på nollan. Ja, vädret växlar verkligen!


 Perfekt bakväder i veckan - det blev kolasnittar, goda som godis!

Nobeldag idag och det blir säkert en och annan koll på TV:n om inte annat för att se alla vackra klänningar!

Ha en fortsatt fin adventssöndag!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Kolasnittarna ser verkligen goda ut. Just nu skulle jag behöva en (eller två!) för att balansera upp den grekiska pytt som jag just ätit och som gjort mig proppmätt. Tror jag måste ta mig en liten middagslur så jag orkar vara med på Nobelfesten ikväll!

Ha en fortsatt fin adventssöndag.
Kramar från Eva-Mari

Hélène sa...

Bonjour Lisa,
Vous avez été bien occupée par ce repas de Noël qui semblait délicieux. Avez-vous cuisiné pour tout le monde ?
Ici, c'est de la pluie, encore de la pluie et c'est démoralisant !
J'espère que vous passez un bon dimanche devant votre télévision.
Bonne fin de journée
Kram
Hélène

HWIT BLOGG sa...

Alltid lika mysigt hos dig! Njut av lördagen nu :)
Kram Titti

Monica sa...

Så trivsamt det ser ut i ditt kök och vilken vacker lampa du har över matbordet! Majolika?
Här kämpar vi på med covid, men det har vänt och går bättre för varje dag!
Kram, Monica