lördag 16 december 2023

Töväder, Lucia och kanske ett bak


Jag matar mej själv med soliga vinterbilder, för solen har vi nog inte sett på..,...jag vet inte när! Så himla mörkt det är hela tiden, trots kylan som varit. Nu är det töväder och flera plusgrader och ännu mörkare. Inget kan väl slå en solig vinterdag!


Lucia var det i veckan och lussekronan var tänd...


...jag var bjuden till min rara väninna på glögg och kaffe och jag njöt även av en värmande brasa och härliga samtal.

                          Lånad bild
 Kanske blir det så att jag bakar gifflar i helgen, jag har i alla fall köpt jäst.

Önskar er en fin adventshelg!

3 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Les photos de votre jardin enneigé mais sous le soleil sont un plaisir à regarder.
Je suis comme vous, j'aime les journées d'hiver froides mais ensoleillées. Ici, nous avons eu énormément de pluie et de grisaille depuis le début novembre, mais aujourd'hui (miracle !), nous avons vu le soleil !

J'espère que vous aurez le temps de faire des croissants et que vous les savourerez en bonne compagnie.
Bon weekend et prenez soin de vous.

Kram
Hélène

Monica sa...

Första bilden med snö och gnistrande sol är så vacker!
Låter jättegott med gifflar!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Du bjuder på julkortsbilder! Hoppas ni får ha kvar lite snö till julafton. Det gör ju så mycket för känslan.
Din luciakrona beundrar jag varje år, så vackert stämningsfull! Gifflarna ser goda ut, du har säkert bakat nu. Själv har jag bakat klart för detta året i o m med adventskalas. Men nej, nu ljuger jag! Mandelmusslor står ju på min lott att baka på årets knytislista.

Tänk om man hade en braskamin!
Glad tredje advent önskar jag dig,
Kramar från Eva-Mari