söndag 31 december 2023

En vit jul och snart nytt år.


Det blev ju en vit jul, med sol också! 


På torpet var allt inbäddat....


...och fullmånen visade sej långt innan mörkret kom över bygden. Så vackra dagar. Igår slaskade det igen, men idag är det minusgrader. Växlande väder!


Torpgrannens brasa igår vid mysfikat. 


Jag eldar upp ljusen i adventsstaken...


 Väck med både Lussekrona och adventsstake inför det nya året. Allt annat sparas till 13/1. 

Det blir lika lugnt nyår som julen blev. Den värsta hostan har lagt sej och jag piggar på mej allt mer.

Jag samlar mej lite inför det nya året och kan bara hoppas på ett betydligt fredligare och bättre år än 2023.

Jag tackar för året som gick och för alla era rara kommentarer. Ett GOTT NYTT 2024 önskar jag alla de som tittar in här.

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Tack detsamma kära bloggvän! Önskar dig ett riktigt fint 2024.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och ett härligt och glatt 2024! Alltid lika kul att kika in till dig Lisa :)
Kram från ett grått och regnigt Öland & Titti

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Quel beau paysage enneigé pour Noël à admirer au coin du feu, bien au chaud. Ici, c'est toujours le gris, la pluie, la tempête...
Je vous souhaite une très bonne et heureuse année 2024 : de la santé avant toute chose (quand la santé va, tout va) un beau jardin à admirer et des belles photos à partager avec nous.
Kram
Hélène

Monica sa...

Så vackert med den vita snön! Här är det fortfarande gråväder och plusgrader, men nu spås det kallare väder och snö! Ingenting jag egentligen önskar, men det blir ju vackrare med den vita snön!
Trattkantareller är ju nästan vinter-svamp, så roligt att hitta dem så sent på året!
Imorgon ska jag göra trattkantarellsoppa på torkade svampar jag fått från Aggie! Såå gott!
En fin fortsättning på det nya året önskar jag dig!
Stor kram, Monica