lördag 23 december 2023

Dan före dan...


Det är dan före dopparedan och igår fick vi ännu en snösmocka! Uj, så det blåste och snöade igen när stormen Pia drog in. Det verkar ju som om det ändå blir en vit jul. Det trodde man inte i början av veckan.


Villagrannarna över gatan lyckades ändå få upp sin "flaggstångsgran" mitt i allt och lite extra stämning blev det ju.


I början av vecka hade förra snön smält bort helt och vi hade barmark. En tur i skogen då resulterade i en näve trattisar! Det var den 20 december! 

Snöstormen har lagt sej och snön ligger stilla med minusgrader tack och lov.

Jag blir hemma i jul i lugnet här. Det bestämdes att jag egentligen skulle åka till kusinen i Sthlm, men en envis förkylning gjorde att det blev ändrade planer. Det går ändå ingen nöd på mej, jag har det bra och är tacksam ändå.

En skön och stämningsfull jul önskar jag er!💖🎅

6 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja både vädret och förkylningar ställer till det i jul för många! Man får försöka göra det bästa av allt...
Önskar dig en riktigt GOD JUL Lisa med mycket vila och gotter!
Kram från Titti

Solstrimmor sa...

Inte klokt att hitta trattisar mitt i vintern! Räcker säkert till en liten julomelett!
Trist när förkylningar sätter käppar i hjulet och planerna går om intet. Men jag är som du, trivs ändå och gör det bästa av situationen. Hoppas du får en riktigt skön och fröjdefull jul. Med lagom av allt! Och så bra att den till slut blev vit!

Julkramar till dig från Eva-Mari

Hélène sa...

Chère Lisa,

Désolée d'apprendre que vous avez été souffrante. Il est plus prudent de rester chez vous si vous avez un rhume surtout s'il neige chez vous.
Je rêve d'un Noël blanc. Ici, cela fait des dizaines d'années que cela n'est pas arrivé !
Le réveillon de Noël se passe ici chez nous en famille, en petit comité. Juste un repas simple entre nous (ma soeur, mon frère, notre fille, notre petit-fils, mon mari et moi).
Je vous souhaite un Joyeux Noël 🎄🎅
Kram
Hélène

Solstrimmor sa...

Läste min kommentar här ovan och fattar inte ett dugg vad jag menar?? Vadå "spelar ingen roll vad du pratar om"? Och klokt med c?? Nää, nu tror jag AI varit framme, haha!

God fortsättning.
Kramar från Eva-Mari

Evas Pyssel sa...

Julhelgen är förbi och . . . . ja det blir som det blir. Jag tycker du har det julfint . Och det är ju verkligen unikt att plocka trattisar nu. Fast här var barmark precis innan jul , så varför inte. Inte förrän nu har vi snö på marken.
Nu ska vi avverka nyårshelgen på bästa sätt. Sen blir allt som vanligt igen. Nytt år..... nya möjligheter. Då ses vi härinne igen . Kram till dig från Eva

Monica sa...

Nu har jag missat ett inlägg av dig igen! Kan inte få "bloglovin" att fungera...
Ganska skönt med en lugn jul och slippa köra eller åka bil när väglaget är så osäkert! Vi var också hemma själva och det var faktiskt jätteskönt!
Imorgon ska vi fira nyår hos min syster och granne, så bilen får stå där den står!
Ett Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram, Monica