fredag 15 mars 2024

Vimsig vår och läsande Lisa


I måndags lyste solen minsann och hittade ända in i djupaste grymslena i köket...


Jag hade tvättstugan och passade på att vädra kläder på balkongen. Friskt och kallt ute bara någon plusgrad. Perfekt för vädring!

Blåbärsriset slår snabbt ut nu och lyser upp när våren väljer att mulna igen.


Jag försöker locka fram lite kreativitet med akvarellfärgerna - det går sådär...


Vi möts av att keramikern Lisa Larsson gått ur tiden och jag tittar extra på den läsande....Charlotta (hette hon visst). Glad att jag har både Lejonet och Charlotta i min ägo. En gudabenådad konstnär och keramiker.

Ja, våren vimsar och växlar varje dag, precis som det brukar vara i mars. Vi har haft minusgrader och igår toppade vi med +11 grader! Jag växlar mellan lägenheten och torpet där jag fortsätter med buskklippningen. Gråmulet idag igen och ganska många plusgrader och det ska visst komma både regn och snö i helgen! Nåja, det blir att hålla sej inomhnus och fortsätta vänta in våren.

Ha en fin helg!

4 kommentarer:

Monica sa...

Jättefin bild med solen in i ditt kök!
Jag hade varit jättenöjd (och mycket förvånad...) om jag hade åstadkommit något sådant som din akvarell med tulpanerna!
Jag har ingen figur av Lisa Larsson, men man känner ju alltid igen hennes fina keramikalster!
Ha en skön helg, kram, Monica

Solstrimmor sa...

Blev så glad när jag ser att penslarna är framme igen! Fortsätt nu!!
Hon fick ett långt kreativt liv, Lisa Larsson. Så framgångsrik och älskad av folket. Min Charlotta gick i kras hon. Och nu kostar de så mycket på auktionerna och förmodligen stiger nog priserna än mer.
Regn idag men ska bli sol i morgon. Snart kan även vi se fram emot snödroppar och tussilago!
En fortsatt fin helg önskar jag dig.
Kramar från Eva-Mari

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Nous sommes tous impatients de voir le printemps arriver. Ici, un peu soleil entre deux giboulées et il fait doux. La floraison des arbres fruitiers est en avance d'au moins, un mois et il faut déjà commencer à tondre l'herbe !
Je ne connais pas l'artiste céramiste dont vous parlez.
Ainsi, vous avez aussi repris un peu vos pinceaux. J'aime bien vos tulipes stylisées, la transparence des pétales.

Je vous souhaite un bon week-end.
Kram
Hélène

Monica sa...

Fint med alliterationen i rubriken! 👍
Kram, Monica