fredag 16 augusti 2024

Kladdig augustivecka och hemlängtan


Blodtoppen är skördad och den är ovanligt ymnig i år, som så mycket annat. 


Plommonen Reine Claude börjar mogna och jag delar ut till höger och vänster och alla blir glada.


Min tid just nu präglas mycket av slutförandet av badrummet, som ännu inte är klart. Just idag sattes toa, dusch och kommod in, men en hel del är kvar. Lägg märke till att rören är dragna upptill - en ny bestämmelse tydligen och inte så snyggt. Nu väntar jag på mera rördragning, elektriker och snickare. Detta verkar aldrig ta slut och jag får själv ringa och fråga vad som händer när en del är avslutad. Badrummet har stått orört nästan i en vecka och väntat på rörmokaren som kom först idag.

Annars är det kladdvarmt och fuktigt och jag längtar hem till min säng och min dusch just nu.
Ha det gott!

 

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så snyggt badrum du får! Och snart är det klart! Fattar att du längtar hem. Men lycka att du har ditt torp att bo i... och att det är sommar! Blodtopp är så vacker men jag tycker inte om den märkliga lukten. Har plockat ur mina ur fredagsbuketten jag fått av dotter Lisa och satt dem på balkongen. Tänker torka dem för det går utmärkt.
Hoppas du snart får flytta hem.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Skönt att det händer något i ditt badrum, men trist att man ska behöva tjata för att få något gjort! Det ser i alla fall väldigt snyggt ut, och så härligt att få ett "nytt" fräscht badrum!
Kram, Monica

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Apparemment les travaux dans votre salle de bains ont bien avancé. Encore un peu de patience, et vous pourrez utiliser votre douche très bientôt.
Les plombiers sont des gens très demandés de nos jours et ils en profitent pour pratiquer des tarifs exorbitants ! C’est presque du vol !
Ici, la chaleur a aussi été pénible mais hier il a plu toute la journée. Cela fait du bien. Heureusement, la semaine prochaine s’annonce plus fraîche.

Bon courage avec le plombier !

Bonne semaine et prenez soin de vous
Kram
Hélène

Rosor och ruiner sa...

Att renovera är tålamodsprövande, och speciellt att vänta på hantverkare...
Jaså det där med rören uppe var något nytt, nej håller med, det är snyggare att ha dem nere. Men annars ser det väldigt fint ut!
Gunilla