torsdag 29 december 2011

En fin present...

...fick jag häromdagen...

...ett vackert ljus i form av en vit ros.

En kyrka säljer dessa ljusrosor - det är nersmälta ljusstumpar och säljs till förmån för ett nätverk: "Rafael"  och dess arbete att förhindra könsstympning av unga flickor i Tanzania!
(www.netzwerk-rafael.de)

Stormarna verkar avlösa varandra i dessa tider och vindspelet på min veranda har fullt upp.

Önskar er fortsatt fina mellandagar!

(Själv har jag vissa problem med nätverksamheten eftersom Tele2 har bestämt att jag förbrukat mina begränsade MB, så de har satt ner modemet på sparlåga. Jag har därför svårt att lösa upp bilder och att gå in på vissa sidor...)

18 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så vacker ljusros... och så vackert ändamål den representerar!
Här är gräsligt väder, spöregn och stormvindar... igen! Inte ens hundarna går ut.

Hoppas du får ordning på ditt nätverksproblem. Själv har jag problem med gadgetbildernas storlek... alltid är det nåt!

Kram Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint ljus! Och vilket bra initiativ, jag ska gå in på länken, tack. Vi blåser också bort, oj oj oj. Här på vårat land funkar över huvudtaget bara Telia, och ibland inte ens det.
Men jag tycker iofs att det är ett under att det fungerar alls.... Kramar

Vintage House sa...

Hej
Så vackert ljus och härligt när det går till något bra . Ja dessa stormar
Ha det så mysigt
Kram sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en vacker ljusros, och den lyser för ett bra ändamål. Telia kanske är dyrt, men rackarns bra. Dom var nyss här och gav oss mer power, maken klagade lite och då kom det en kille!
Ha nu bra dagar dessa årets sista, jag tittar in närmare nyårsafton också.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ett sånt fint ljus! Och vilket bra ändamål det går till...
Ja, det är rejält blåsigt nu, och har varit av och till... Jag längtar efter våren nu. Börjar direkt med längtan efter julen :)
Kram
Marie

Felix sa...

Vilket vackert ljus, och dessutom till ett välgörande ändamål!

Det var ett märkligt Internetproblem som jag aldrig har hört talas om tidigare. Går det inte att utöka antalet MB?

Här är det regnigt och mörkt, och tredje stormen på en vecka!

Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!
Elisabet

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vilket vackert ändamål på ett vackert ljus♥ gott nytt år på dig♥

Monica sa...

Jättefint ljus! och skönt att pengarna går till ett bra ändamål!
Här är det också stormbyar, många plusgrader och idag har vi faktiskt riktigt soligt!
Gott slut, kram, Monica

andi sa...

Så fin present!, och för vilket vettigt ändamål de tillverkas, verkligen!
Tack för din titt hos mig,så roligt! :)

*Kram*

Avslutat konto sa...

Vilken vacker ros, och vilken vacker symbolik och gott ändamål! Sånt tycker jag om! Väldigt vackert!
Oroa dig inte för bredbandet, själv har jag tre och de har likadant! Jag surfade i slowmotion innan jul, men i månadsskiftet får man full sula igen! hih.. Hade nog sett lite för mycket på tvplay kanalerna.
Tack för dagens titt, det är så fascinerande att titta in här då coh då!

MVH
Linnea Silversmed

lisaevelina sa...

vilket fint ljus och för en bra sak!

Rut och Signe sa...

Oj, det var ju inte kul med sparlåga på modemet! Ljusrosen är helt underbart fin, skulle gärna ha ett par stycken sådana..... Jag har i stort slut på dina små kort så jag laddar upp för en liten tur till dig lite längre fram här. Har ju bara helger att tillgå så jag ringer efter helgerna och kollar hur du har det.
Kramen Marie

Monica sa...

Vilket vackert ljus! Och det fortsätter blåsa tyvärr, tänkt röja upp på balkongen, blommor finns fortfarande som växer och frodas där, men ingen idé ännu att ordna. Nu ska jag snart se hur det är bakom kulisserna i Downton och imorgon går julspecialen, måste vara samma som den i England. TV1, kl 21. Ha det bra, kram Monica

Eleonora sa...

Vackert ljus. De ljusstumpar jag smälte ner för tid sedan, hamnade i en mjölktetra. Dom blev jättefina.

Några få dagar bara kvar på året. Idag har jag varit i stan och ätit lunch med min franska väninna. Snart reser hon tillbaka till Frankrike igen. Vi kollade litet på klädrean, men inget handlade jag. Tar kanske en annan dag och går runt ensam och letar - det är nog lättare. Ganska mycket folk var det men inte så mycket trängsel ändå.

Ha det gott min söta Lisa. Kram Kram

Kamomilla sa...

Vackert rosljus!!
Här är vi såå urleda på stormandet. Har en väninna som varit utan el i fyra dygn. Inget lätt när man har två små barn :(

Fiffiga Systrar sa...

vilket vackert ljus! Här stormar det oxå! Kul att hitta hit. Gott nytt önskar vi dig! kram emelie och elin

Viola sa...

Vad trist med bredbandet...verkligen ett vackert ljus du fick, skönt att vakna till tystnad..inga hårda vindar och istället underbart väder, ha en bra dag, kram

Eva Agnes sa...

Morning Lisa!
Har du mobilt bredband?
Det tar massor av MB med bilder.
När jag hade det fick jag uppgradera med 100.00 ständigt och jämt...
I alla fall var det inte det jag skulle säga utan:
Gott Nytt År!
Kram Eva Agnes