tisdag 16 oktober 2012

Höstlikt


Ännu finns blommor ute att plocka...

En glasburk med vita höstastrar från torpet får stå på  bordet...
 Hos min granne finns en vacker hortensia som skiftat färg efter sommaren...
En urna med vit ljung står på en stenmur och lyser i kapp med de gula höstlöven...

Idag är en sån vacker höstmorgon som man längtat efter. Solen visar sej och det är ljust igen, efter gårdagens bedrövliga mörker och regn. En dag som ger lite energi efter två dagars repetitioner.

Hoppas att ni också har sol och kan njuta av vackra höstfärger!

20 kommentarer:

Christina sa...

Efter en bedrövlig helg och måndag med ösregn och blåst, har solen kommit i dag!Hurra! Ska ut och kolla om jag har några blommor kvar att sätta i vas!/Lila-Christina

Solstrimmor sa...

Höstastrarna är en välsignelse! Härligt att fortfarande kunna ta in några kvistar!
Vi har samma härliga väder här... just nu! Ska strax gå ut och ta bort allt ogräs i odlingslådorna och peta ner lite vitlöksklyftor, det är dags nu. En förmiddag att njuta av!
Hoppas du får en vilsam dag!

Kram Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Så skirt och fint! Här har vi inte mycket kvar av nånting nu för nu har det spöregnat i flera dagar så växtligheten har inte haft en chans. Det är svarta pinnar ute överallt, dvs trädstammar och så lite knallgula asplöv, dom är i och för sig fina!
Nu ska jag åka till lilla storstan.....
Agneta kram

Monica sa...

Åhhh, den där hortensian - såå vacker!
Ja nu börjar färgprakten komma även här i söder! jag njuter!
Kram, Monica

Härliga Livet sa...

Så fint du har det Lisa. Jo solen visade sin starka sida någon timma. Nu hänger molnen tunga igen.
Kram Pernilla

Avslutat konto sa...

Hej Lisa!

Du gör så vackra saker hemma hos dig och det inspirerar varje gång man tittar in...
Idag ska jag göra fint på vår trapp också, sätta ut våra fina röda lyktor och göra lite installationer av betonggjutningar jag fick igår. (en syns på min sida)

Önskar dig en fin dag!
Tack för att du delar med dig av allt fint!

Varm hälsning,
Linnea

OlgaA sa...

Ja, det finns ännu små glädjespridare ute att få med sig!

Ha en fin dag!

kram/Olg@

Puumuli sa...

Här är det bara regn och blåst så som det har varit i veckor! Usch. Vad härligt det skulle vara med lite sol då och då för vi har en lång vinter framför oss...

Kram
Sari från Puumuli

M/S Design sa...

Du bjuder alltid på så ljuvliga bilder!!!
Ha en bra dag
Mariana

bakom berget sa...

Vet Du....Höstaster är en av mina favoriter när det gäller blommor. Jag brukar alltid få buketter med jämna mellanrum av min moster. Nu har jag köpt några plantor som jag har planterat här utanför och jag hoppas att dom tar sig.
Jag har fortfarande inte planterat några höstkrukor att ha utanför entrén, men det kanske blir av till helgen.
Ha en fin fortsättning på veckan nu!

KRAM.

samson sa...

OJ,vilken sommar känsla första bilden ger så fint
ha det bra
maggan

Fröken Grön sa...

Åh, din första bild får mig nästan att glömma att det är höst, regn och rusk ute. Så fint!
Må så gott!
/Anna-Karin

Kamomilla sa...

Håller med fröken grön!

Elsa och Helena sa...

Ja, visst är det otroligt med blommorna, såg en liten blåklocka här om dagen:) Här är det regn och rusk nu. Hoppas på sol till helgen.

KRAM Helena

Eleonora sa...

Idag var en så vacker och solig dag med ingen blåst och med skönt promenadväder. Skulle önska det litet oftare. Kram min vän

Lallbacken sa...

Första gången jag tittar in här hos dig. Men definitivt inte den sista ;) Vilken vacker gårdspump du har!!
/mia

Lallbacken sa...

...glömde; jag länkar din fina blogg hos mig
/mia

Ann-Catrin sa...

Oh så vackertLisa..
jag blir så glad för dina fina bilder och alltid så rogivande poetisk text.
man blir varm av din blogg!
Stor kram
Ann-Catrin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det är härligt när det äntligen blir lite ljust. Vi åkte från Göteborg i söndags, där var det fint väder, men bara ett par mil in i landet så regnade det, och sen regnade det hela vägn hem i trettio mil. Då var man ganska trött på det.
Kram
MArie

Tina sa...

Jag har inte sett en levande blomma mer än i syrrans blomsterbutik, helt otroligt!

kram