torsdag 4 oktober 2012

Kök/porslin...

...är torsdagstema idag hos FABRIKEN.


 Min allra vackraste terrin, inköpt i en antikaffär i Stockholm.
Jag tycker så mycket om den bulliga och lite "barockiga" formen och den gräddvita färgen! Här står den på vedspisen, som ännu inte har börjat användas för säsongen...

 Mina vita kannor har jag visat tidigare. Användbara till det mesta - allt från blomvaser till grädd- och mjölkkannor m.m.
Mitt övriga porslin går helt i vitt och kan kombineras med det mesta.
Några redskap från köksväggen bredvid spisen.

Vill ni se flera köks- och porslinsinlägg - titta in i FABRIKEN!
Så skönt med teman, när den egna inspirationen tryter, för så känns det just nu för mej.

Allt rullar på och ute dryper allt av vatten från regnandet och mer regn väntas idag....igen!!! Jag försöker pricka in en dag för att klippa gräset på torpet, men lyckas inte få till en ledig tid när det inte regnar. Jag hoppas på morgondagen - den enda lediga dagen för mej i veckan!

Ha en fin torsdag!

15 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Visst är det vackert med bullig terrin! Äger tyvärr ingen.
Ja regnandet är helt omöjligt, det här året vill det inte bli något stadigt väder.
Men till Birgittadagen har man lovat bättring...
Kram Finas mammis

Snäckskalsdalen. sa...

Vitt porslin är så vackert och terrinen var bland de vackraste jag sett! Kannorna också, den längst till vänster i bild är så där jättefin!

Gissa, solen tittar fram och jag funderar på att springa ut och fortsätta slängandet av sommarblommor.....började ju igår och hann en kruka!

Agneta kramar

Birgitta sa...

En sådan vacker terrin, är själv på jakt efter någonting i den stilen, det är så vackert med växter eller annat fint i den om man inte vill använda den till soppa förstås!

Här är uppehåll just nu och jag har gått en morgonpromenad i rask takt.

Kramar, Birgitta

Anonym sa...

Åhh så fiiint du fått i huset!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra tema, kösbilder är roligt. Ditt vita porslin är jättefint, terrinen mycket vacker. Blött här också, gick över gräset idag och det sörplar under skorna.
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

ha, jag har en precis likadan kanna, som den längst till vänster!
"Arv" efter föräldrarna och högt skattad!
Håller tummarna för att du slipper regn i morgon!
Kram, Monica

Rosa i huset i vitt sa...

Ja det är inte lätt att hitta rätt med ledig dag och bra väder ihop
Så vacker den var din terrin

kram Rosa

Solstrimmor sa...

Den är så vacker din barockterrin! Ja, kannorna också! Jag äger tre terriner men alla är blåvita och står i vitrinskåpet, jag är inte så blåvit som på 80-talet!
Här lyser solen faktiskt just nu! Men att klippa gräset är nog omöjligt för det regnade hela natten.

Hoppas att du får en solig fredag!

Kram Eva-Mari

M/S Design sa...

Fin terrin! gilla också det där vita gamla porslinet.
Det är gummistövlar som gäller jämt nu förtiden
Ha en bra dag
Mariana

bakom berget sa...

Din terrin är verkligen fin. Kan tänka mig att soppan blir alldeles särskilt god när den serveras ur den.
Här har det småregnat nästan hela dagen, men nu mot eftermiddan börjar det klarna upp. Så jag drar mig upp ur soffan och ger mig upp i skogen en stund.

Ha det gott!
Kram Åsa.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Perfekt med tema och kök är alltid inspirerande på nåt sätt tycker jag :)
Ditt porslin är underbart, speciellt den vackra terrinen.
Härliga bilder.
Ha en fortsatt mysig dag.
Kram
Jessica

gamla skolan sa...

Väldigt vacker terrin !!
Ja inspirationen tryter även för mig , men det drabbar säkert dom flesta mellan varven :)
Kramar // Susanne

G:a Affären sa...

Den terrinen är vacker, jag gillar också formen och kontrasten mellan vedspisen och den.
Kannor är också åtråvärda och användbara, vilken fin samling du har!
Gamla köksredskap gillar jag också, det bidrar till stämningen att få använda just dem.

I natt vaknade jag av att det dånade, ett skyfall utan dess like! Vilken tur att det inte kom i flingformat, vi skulle varit totalt insnöade då.

Vi hoppas på sol i morgon!
Kramar
Cia

Chokladvillan 1910 sa...

Mysigt tema. Älskar kökspryttlar !
Ja, fy bövelen vad det regnar, jag försöker också få tid till att klippa gräsmattan en sista gång... I morgon skulle det väl bli fint ?
Vi har faktiskt eldat i vedspisen redan, inte för att det var direkt kallt mer att det känns bättre när det regnar ute ;)
Kram Anki

Roses & Angels sa...

Kikar in som hastigast och önskar dig en trevlig helg KRAM