söndag 8 november 2015

Helgen som gick


Plötsligt blev det en solig eftermiddag och jag rusade iväg till torpet så klart, det gäller ju att passa på när det är väder.
De avklippta pelargonblommorna står fortfarande, efter klippningen härom veckan...

Nästan som en sommardag blev det, och jag fick lite trädgårdsjobb gjort, samt hittade äntligen grejorna till utomhusbelysningen som jag letat efter i flera veckor nu!
Rosornas fötter blev täckta med barkmull och ett skåp blev också rensat. 



Jag som trodde att jag skulle få vara inne med lyktorna tända i halvmörkret som råder när det är mulet och grått, men icke!
Man får vara glad för sol i november!

Ha en fin start på veckan imorron!

9 kommentarer:

Margareta sa...

Tack för dina ord hos mig. Blir så glad!
Tänk vilken fin solig dag det blev. Här blåste det rejält inatt. Men strömmen höll och husen med.En del smågrenar från lönnarna hade blåst ner.I eftermiddags var det alldeles lugnt och sol från klarblå himmel.Inte så vanligt i november.
Nu är väl snart utearbetet klart för dig också. Jag har en del löv kvar,som jag ska försöka få till rabatterna.
Nu går det åt mer och mer ljus och ljusslingor.Kvällarna är långa.visst är det mysigt med slingor och lyktor.
Då önskar jag dig en fin ny novembervecka!
Kram Margareta

House and Garden by Bia sa...

Så mysigt det ser ut på bilderna ;))
Ja nu börjar en ny vecka...hoppas den blir bra ;))
Må så gott nu!
Kramis bia

Monica sa...

Här har det också varit fint väder (och varmt) efter blåsten inatt, som dock inte alls var så farlig, som de förutspått! Lite nerblåsta kvistar och förstås ännu mera löv!
En ovanligt mild november även på mina breddgrader!
Ha en fin, ny vecka, kram, Monica

Solstrimmor sa...

Jag tog cykeln till skogen för att ta lite gran- och tallris till balkongen och bland de nu bruna löven kunde jag lätt plocka säkert en halv liter gulingar, de lyste ikapp med solen! En underbar dag och kantarellmackorna var de godaste jag ätit på länge!
Men Lisa, nu får du snart ta fram penslarna för jag ser bilden framför mig på glasen med pelargonkvistarna, så mycket du som helst! Vackert är bara förnamnet.

Idag regnar det och jag ska försöka få upp ljusslingan på balkongen. Mörkret tätnar tidigt och vi behöver allt ljus vi kan få. Men gårdagen lever vi på ett bra tag!

Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Just nu kan jag hålla med Er, men här har det varit regn.
Men 6 + grader då får man inte klaga.
Och just ny strålar solen in genom mitt fönster i sovrummet.

Ha det gott önskar Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är varierande väder nu, men
lika varmt. Super att du har så nära till
torpet så du kan vara där efter hur vädret
växlar.
Ha en bra vecka och kramar/AM

Erikslundsliv sa...

Härligt med en solig söndag! Vi fick också sol efter en hel natts regn. Idag är det så grått ute och regnet hänger i luften. Eldar inne och pysslar med lite av varje.
Fint med pelargonerna i vasen, mina blommar så fint än men nu måste jag snart klippa ner dem och ställa dem i garaget för vintervilan. Lite synd är det ju när de är finare än på hela sommaren men de behöver ju vila lite också.
Trevlig vecka önskar jag dig!
Kramar, Ann

john sa...

looks lovely and cosy Lisa...our weather has now changed...it feels so dark and rainy...so nice to get toasty inside !
Gail x

Meta sa...

Ja du det är fantastiskt att vi får ha det så i nov. Var till kolonin idag och jag kan inte se mig mätt på alla blommor som blommar än. Kom att tänka på våren" undrar vad som har slagit ut nu när jag kommer" tänker jag då. Nu så tänker jag undrar om de blommar än. Helt fantastiskt.
Ha det got och fortsätt njut
Kram Meta