lördag 28 november 2015

Utflykt inför advent


Vi begav oss till Billa gård - ett par mil utanför Linköping!
Vilket drömställe detta är! Där var julmarknad som öppnade just igår (fredag). På bilden syns själva bostadshuset där man serverade en...


 ...smörgåsbuffé i köket, som var som en dröm! Där hade man renoverat med alla bekvämligheter, men ändå lyckats behålla den gamla vackra herrgårdsstilen. 


 I ladan på gården var själva julmarknaden, som bestod av allt det där som man vill ha, men egentligen inte behöver! Vackert och noggrant utvalt. Själv blev det några väldoftande ljus.


I varje skrymsle var det estetiskt till tusen och alltsammans var en njutning för ögat! 
HÄR kan man läsa mera om Billa gård, en stämningshöjare inför advent och säkert annars också!
Bilderna tagna med mobilen och något oskarpa!

Ha en fin lördag och en härlig första advent!

11 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Sådana ställen ger oss så mycket! Inte bara i prylar utan ännu mer i glädje för ögat... och också mage i det här fallet. Förstår att du är lyrisk! Så fin miljö och bostadshuset... så vackert!

Önskar dig en fin första advent!
Kramar från Eva-Mari

Mejrams! sa...

Ser otroligt fint ut! Kan tänka mig stämningen, måste vara underbar. La märke till en detalj - jag undrar om jag tidigare sett schackrutiga fönsterluckor! Önskar dig fin 1 advent!

Hajan sa...

Det var ju en jättefin utflykt att få besöka en sådan gård.
Visst bliver man inspirerad av detta, och man vill så gärna själv.
Jag älskade att åka på sådant förr, nu är tanten för gammal.
Sen är det ett problem med, när man har Rullator man kommer inte fram.
Jo det är klart man gör, men det är trångt många utställare har
så många saker så det är fullt på golven med.
Det är banne mig bäst att vara hemma då. Men roligt var det när
det begav sig.
En trevlig advent önskas från Hajan

Meta sa...

Tänk så många fina gårdar det finns som man kan besöka. Tack för detta tipset. Det ser så trevligt ut. Jag gillar de där mindre ställena med inte alltför mycket folk. Man känner av miljön och ser bättre tycker jag För mycket folk gör det bara rörigt.
Ha en fin och skön Advent
Kram Meta

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket ställe! Så otroligt fint! Och bara spisen gör att jag vill ha hela rubbet! En del har förmågan att få till det så fint! Och tänk så bra det är då med internet och allt som följer med, man kan visa och vi är många som får titta och får idéer och inspiration. Helt fantastiskt!
Trevlig helg, kram
Agneta

House and Garden by Bia sa...

Det verkar som ett mysigt ställe...synd att jag bor alltför långt bort.
Här har jag pyntat för fullt och mer blir det framöver, hihi...men visst är det en härlig tid vi har framför oss nu....det är bara snön som saknas !
Trevlig advents helg!
Kramis bia

Monica sa...

Det ser verkligen mysigt och trevligt ut och inte så kommersiellt som det gör på många ställen!
Här har jag plockat fram lite ljusstakar och stjärnor idag. Grått och regnigt ute.
Ha en fin adventshelg Lisa!
Kram, Monica

Fröken Grön sa...

Ser onekligen ut att vara ett fantastiskt ställe. Synd att det ligger så långt bort...
En härlig första advent önskar jag dig!
/Anna-Karin

Erikslundsliv sa...

Vilket mysigt ställe! Och marknad och smörgåsbuffé låter underbart!
Blir ingen marknad för mig denna helg, men ikväll blir det adventsfika och glöggmingel.
Ha en fin söndag!
Kram, Ann

Loppisälskare sa...

Läst om detta ställe men inte varit där men det ser onekligen mycket trivsamt ut. Har inte besökt någon julmarknad alls i år men stämningen infinner sig väl ändå. I dag inbjöd inte vädret till några utflykter så jag stannade kvar i fåtöljen med stickningen.
Kram / RosMarie

annika sa...

Ett underbart ställe att hämta inspiration från.
Hörde att du var en av dem som fick ett tiggarbrev från min mailadress då den blev kapad i veckan. Jag ber om ursäkt om du tyckte det var obehagligt. Tyvärr finns det inte så mycket man kan göra för att slippa få intrång. Men vi lyckades spärra mailen i alla fall.

Kram
annika