fredag 13 november 2015

I väntan på hyacinterna...


 ...lekte jag lite med några sommarminnen av torkade blommor! 
Hortensia och pion i ljusslingans sken, och nya stjärnan som syns i bakgrunden...



...och en liten lärkkvist!
I väntan på hyacinterna får man ta det man har, även om det inte känns så juligt ännu.  
Imorron är det ändå julmarknad hos Violan här i byn, då kanske advents- och julkänslan infinner sej.
Jag tar kameran med och rapporterar och kanske lägger ut lite mera julbetonade bilder här nästa gång.

Idag var det riktigt grått och regnigt, när jag körde söderöver till min rare farbror som bytte mina däck. 

Här blir helgen ganska lugn, med novemberkonsert med en av mina körer på söndag, det ser jag fram emot! 

En härlig fredag och helg önskar jag er!

7 kommentarer:

Monica sa...

Ha, en sådan hortensia har ju jag också! Jag har inte ens tänkt på att man kan ta in de torra blommorna - så kreativ är jag! Det var ju jättefint!
Nej, någon julstämning känner jag inte alls än, men det kommer väl...
Här har det dragit in ett kraftigt regnväder med starka vindar ikväll.
Ha det så mysigt på Violas julmarknad i morgon och lycka till på konserten på söndag!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Så fint du gjort under din hyacintväntan! Fick just veta att även hyacinter är giftiga för katter... suck! Nu verkar det vara löken som är giftigast men nog gäller det att hålla ett öga på vad Maja sätter tänderna i.
Idag verkar alla våra vedermödor futtiga i jämförelse med det fruktansvärda som hänt i Paris. Jag tänder ljus och önskar att ondskan inte ska få övertaget om vår värld. Så små vi är...

Ha det gott... och lycka till med dina körer på söndag:)
Kramar från Eva-Mari

Fröken Grön sa...

Så underbart med "torkade sommarminnen"!
Hortensia gör sig verkligen makalöst bra som eternell.
Lördagskram till dig!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina torkade blommor, och så fin
stjärna du hängt upp. Låter trevligt
med konsert idag, ser fram emot lite bilder
från Violas marknad också.
Kramar/AM

Hajan sa...

Den nya stjärnan är så vacker.
November konsert med, Ni är så aktiva och duktiga,
lycka till

Erikslundsliv sa...

Så du bor nära Violan! Jag hade gärna gått på marknaden hon hade nu i helgen.
Ser också att du sjunger i kör. Det gör jag också! En gospelkör som är så rolig att sjunga med, ösigt värre!
Fint med dina blommor och hyacinterna blommar ju över så snabbt så de får vänta någon vecka till hos mig också.
Ha det fint i veckan!
Kram, Ann

Eleonora sa...

O jag väntar också på hyacinterna.
Så fint du har hos dig och med kaktusen blommande igen!