onsdag 18 november 2015

Strålar och hylla


I dagarna kommer de absolut sista solstrålarna in i lägenheten. De lyser en stund på mitt vitrinskåp i köket, sen dröjer det ända tills i början av februari, innan den letar sej in igen. Snart kryper den ner helt bakom grantopparna...


På torpet är det precis tvärtom, ju lägre den står, dessto längre in når den. 
Igår lyste den på mina vilande pelargoner på köksbordet.


Nu sitter min nygjorda hatthylla på plats! En god vän har tillverkat den och jag har äntligen kunnat byta ut den lite trista standardhyllan i brunt, och jag är mycket nöjd! 

En solig dag, som sagt och det gäller att njuta av strålarna och det tänker jag göra idag, innan det är dags för kvällens körövning inne i stan.
Ha en fin onsdag!

8 kommentarer:

Monica sa...

Här är det rena aprilvädret idag, ömsom sol och ömsom regn! Hoppas att det soliga vädret tar över, så att man kan komma ut lite i eftermiddag!
Din nya hatthylla är jättefin, jag älskar de krokarna!
Ha en fortsatt fin onsdag, Lisa!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Den var fin och gedigen, hatthyllan. Bra när man har vänner som kan och vill ta åt sig snickeriuppdrag.
Sol? Har du haft sol idag? Här är så grått det nånsin kan bli. Det enda ljuset idag är att jag snart ska gå till keramiklokalen! Så roligt det är, kanske lika roligt som du tycker dina körer är?

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

Meta sa...

Precis som de gamla fina hyllorna. Vad härligt att ha vänner som kan göra sånt. Solen har kikat fram lite här idag också men nu regnar det igen och i morgon ska det bli mycket regn.
Ha det gott och njut dagen
Kram Meta

House and Garden by Bia sa...

Sicken fin hatthylla ;)).....och solstrålar om letar sej in i torpet/lägenheten är ju så mysigt....men nu syns solen inte så länge på dagarna...mörkare o mörkare bli det...tur att vi får tända en massa ljus och ljusslingor. Idag har jag köpt en ljuskub...koppar var slut (typiskt) så jag fick köpa en svart, men det går också bra ;)..ska fylla den med mossa och en ljusslinga tror jag...får väl visa bild senare.
Ha det så gott !
Kram

Mejrams! sa...

Ja, nu gäller det att ta till vara på all sol man kan få. Här har det varit gråväder idag och det är mörkt när man åker till jobbet och hem. Skönt att få saker i ordning, framförallt en hatthylla. Önskar dig fin kväll! Kram Merja

Erikslundsliv sa...

Härligt med sol! Här har det varit en gråmulen dag, inte en solstråle i sikte.
Din nya hylla är så fin, förstår att du är nöjd.
Ha det fint!
Kram, Ann

Hajan sa...

I morse var det sådan dimma så man inget såg.
Efter några timmar blev det jättefint med en strålande sol.
Växlande väder brukar de säga på väderleksrapporten det kan jag
säga med, här regnar det mörkt ute men jag ser på mina balkongfönster.
Då bliver det halt i morgon , det gillar jag inte.

Så bra klädeshyllan ser ut,

var rädd om sådana vänner, tycker Hajan

john sa...

Looks great and good for storage too !
Gail x