fredag 8 mars 2019

Marskavalkad

 
Här kommer en liten kavalkad från mitten av mars under åren som gått. Bilden ovan är från mars 2018 mellan snökanonerna och vinterkylan som rådde då. Mycket snö på torpet var det och vintern tycktes aldrig ta slut. Det var ju minusgrader nästan hela april, innan supersommaren kom.

 
 Mars 2017- Jag håller mej inomhus och tänder ljus medan marsvindarna härjar utanför. Kyligt även detta år.

 
 Mars 2016 - Solen lyser och på köksbordet finns pärlisarna.
Hemkommen från torpet och trädgårdsarbetet där.

 
 Mars 2015 - första sillunchen på torptrappan. Trädgårdsarbete och sol. Marsväder när det är som bäst!

 
Mars 2014 - Första våren i lägenheten och jag fixar på min balkong. Penséerna redan utplanterade. Jag har ännu inte fixat till det som jag vill ha det här.

Tiden går ju så snabbt så ibland måste jag stanna upp och tänka efter vad som har hänt alla dessa år! Jag har redan bott i min lägenhet i över 5 år!!! Ofattbart!
Hursomhelst så är bilen fixad, jag har en pärla till bilverkstad här ute! Förkylningen däremot håller i sej lite till. Nu hoppas jag på en fin helg med lite trädgårdsarbete på torpet.

Ha det gott i marsvindarna!

5 kommentarer:

Mia Coman sa...

Dear Lisa,
Interesting remembrance of March. We like the new one, and each one means ... something special for you. Spring, in itself, is something miraculous and always awaited.
Many hugs, Mia

Monica sa...

Ja, Mars är verkligen en månad när det kan vara allt från vinter till försommar! Vi är ju mera vana vid försommar här nere, men i fjor hade vi också snö i mars!
Så skönt att du fick bilen fixad; att ha en verkstad man litar på är guld värt!
Nu håller jag tummarna för att din förkylning ska ge med sig!
Ha en riktigt skön helg! Här blåser stormvindar idag..
Kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Inte förrän nu har jag lyft blicken och tittat ut genom fönstren. Igår såg jag regn, snö och blåst. Idag ser jag strålande SOL! Livet återvänder, sakta men säkert!

Tack för ditt fina pepp hos mig, nu reser jag mig igen!
Kramar från Eva-Mari

Rämmengården sa...

Fina bilder kul att ta fram dem och minnas. Ha en fin dag kram från Nina

HWIT BLOGG sa...

Mars är verkligen en lurig månad...regn,sol,snö och dimma i en salig blandning!
Men snart kan vi nog vänta oss vår på riktigt :)
Kram från Titti