måndag 4 mars 2019

Tulpaner, hosta och elfel

 
Se, vilka vackra tulpaner jag fick tag på! Riktigt bulliga och lite krusiga mitt i blåbärsriset!
Det gäller att passa på när man är i stan och har lite mera att välja på.
 
Ännu en tulpansort - en dubbel! Så vacker, som jag fick i samband med min körs årliga fest i lördags kväll inne i stan.
Under festens gång kände jag hur halsen började svida och sen blev det bara värre, så helgen har gått i hostandets och snorandets tecken. Tung i huvudet, småfebrig och allmänt trist just nu!

 
Jag försöker ändå pigga upp mej lite med de första penséerna. Jag vet inte om de tar fart eller om de bara tynar bort, precis som våren verkar ha gjort just nu.
Jag snorar vidare och hoppas också på att min bil blir fixad, eftersom den är på verkstad - en lampa lyste och indikerade "elfel"! Man blir alltid lite skärrad när det är något med bilen, eftersom jag ju är så beroende av den här ute på landet.
Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

Monica sa...

Tulpaner finns verkligen i hur många former och färger som helst! Och alla lika vackra. Ja, nästan... Jag gillar dubbla tulpaner, dom håller sig fräscha längre än enkla, tycker jag! Och blåbärsris krävs nästan i en tulpanbukett! Ett blåbärsris brukar hålla ung. tre tulpanbuketter och det är tur, för här nere växer det inte vilt, utan man får köpa och det är mycket dyrare än tulpanerna!
Hoppas att din förkylning inte blir så långvarig och att det är ett lättfixat fel på bilen!
Krya-på-dig-kram från mig!
Monica

HWIT BLOGG sa...

Nää fy det låter som en trist start på veckan med både en bil på verkstan och en förkylning, usch! Jag startade veckan hos tandläkaren, inte ett dugg kul det heller och jag har träningsvärk i hela kroppen ha ha...
KRYA PÅ DIG nu och varm kram!
Titti