fredag 29 mars 2019

Penséer och paj.

 
 Äntligen hittade jag penséer och kunde plantera ut dem. I den nya väggkrukan utanför min entré hoppas jag att de ska trivas och inte frysa när aprilvädret tar fart.
 
 
 Även på torpet fick några plats utanför den entrén. Så härligt med de första vårplanteringarna!

 
 En väninna som odlar blåbär kom med en bukett kvistar och jag var så spänd på att se hur de skulle se ut när de började knoppas.

 
Små vita blomklasar kan man se nu, även om just denna bilden är oskarp. Så söta!

Lånad bild!
På begäran lägger jag ut receptet på min ananaspaj, som jag nämnde i förra inlägget. Detta är min variant och är alltid ett säkert kort, när det inte är säsong för frukter och bär. HÄR finns receptet!
Jag brukar blanda den avrunna ananasen med övrig fyllning, men det är ju en smaksak.

Vi närmar oss slutet på mars och de senaste dagarna har det verkligen varit både milt och soligt, perfekt för trädgårdsarbete. Idag hade jag spetsat in mej på mera jobb, men ser att vimplarna blåser vågrätt här och solen ser man inte mycket av.
Det är i alla fall sista helgen i mars och snart stundar april, där allt kan hända vädermässigt.
Önskar alla en  fin och skön helg!

5 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så härligt med söta penséer i utekrukorna! Nu känns det verkligen som vår! Vi ska nog ta ut trädgårdsmöblerna till helgen, det är ju också ett roligt vårtecken.
Här är det soligt och nästan ingen vind idag och jag har varit ut och spridit ut kogödsel i rabatterna, det känns i ryggen...
Jag har ett liknande recept på ananaspaj som ditt - det var länge sedan jag gjorde det!
Kanske något för påskbuffén?
Ha en riktigt skön helg, kramar, Monica

Isas Trädgård sa...

Så vacker väggkruka !!
Och pajen ser jätteläcker ut - är tyvärr allergiker så jag får nöja med att titta.
Ha det så gott !
Kram/Isa

Solstrimmor sa...

Vilken vacker väggkruka, passar så fint med penséerna i. Det blir vår direkt utanför din entré!
Tack för receptet... ska prova vid nästa väninnebesök här. Spännande, jag har aldrig ätit, eller gjort, ananaspaj tidigare.

Ha en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Men så gott med ananaspaj! Måste testas! Fint du har pyntat vid entren, jag ligger efter med allt känns det som om jag har nog fått en dos vårtrötthet...
Bästa kramen till dig från Titti

Loppisälskare sa...

Så vackra de är vårblommorna...vilda som köpta.
Mysigt att göra det fint så där som du gjort. Vi ska resa bort en vecka så jag väntar nog tills vi kommer hem igen.
Åh så gott med ananaspaj, en av favoriterna.
Blåser en hel del på våra dagliga promenader men solen värmer och ljuset finns där. Underbart!
Kram RosMarie