torsdag 24 oktober 2019

Inför vintermörkret


Solen står allt lägre, men ännu tittar den in i mitt kök. Snart når den inte över trädtopparna utanför.


Några av de sista höstblommorna står på köksbordet och snart är den tiden också förbi - blomstertiden alltså.


 Idag satte jag upp en ny ljusslinga på balkongen... 


På söndag börjar ju vintertiden och det gäller att hitta ljuspunkter och lite tidigt är det kanske med adventsljusen, men jag tycker att denna gott kan få lysa lite nu när kvällarna blir mörkare. 

Ha en fin fortsättning på dagen!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Åh så fina bilder.

Monica sa...

Ja, man ser på ljuset att det är höst. Men man får njuta de korta stunder solen är framme. Nu väntar en ganska mörk tid innan man kan lysa upp den med adventsstakar och stjärnor. Idag har det varit helgrått och ett smått, smått duggregn här hela dagen! Fint med din ljusslinga på balkongen, kan tänka mig att det ser mysigt ut när du tittar ut!
Och du har också tagit in de sista blommorna från trädgården, ser jag.
Ha det gott, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Fin slinga som passar alla årstider. Måste gå upp på vinden och hämta mina nu när mörkret kryper närmare inpå. Här har folk satt upp sina julslingor runt balkongräckena redan. Hm, men var är gränsen... förresten lyser det så fint och de får väl göra som de vill!

Tänk att du fortfarande kan få ihop buketter, så fina.

Önskar dig en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja LJUS behövs i alla dess former denna tid! November är ju inte den finaste och gladaste månaden om man säger så...
Jag ska ner i källaren och leta upp mina gamla ljusslingor, pronto!!
Höstkram från Titti

Annica sa...

Härligt med ljusslingor, jag har också satt upp lite slingor här och där. Det är mysigt och det känns tryggt att ha det lite upplyst i trädgården när man bor i skogen. Lite mörkrädd är jag allt även om det blivit mycket bättre.
Ha en fin söndag!

Kram Annica