fredag 6 december 2019

ÅRSTIDER

Den här tiden kommer jag ofta att tänka på lyckan över att vi har olika årstider, och även november kan ses genom mera positiva ögon, genom dikten som jag lagt ut tidigare. 

 Vitsippstiden


 Aprilljuset när björkarna nyss slagit ut.


 Försommaren


 Högsommaren


 Septemberglädjen


 Färgerna under hösten


 Snön under vintern som dämpar

Jag tycker att Göran Greider uttrycker sig så otroligt fint i sin Vintersonett, som jag hittade: 


Ha en fin fredag och helg!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så sant! Våra årstider är alla lika vackra, på sitt sätt. Det gäller bara att öppna sina ögon... och öron.
Jag hörde när han läste dikten, helt underbar! En sann realist med både ögon och öron öppna.

Trevlig helg!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Åh, så fin dikt! Så är det ju! Hade vi inte haft gråa november, så hade vi inte uppskattat den spirande våren som vi gör.
Härliga bilder du visar, som klart visar på det! Ditt torp i snö är ju bättre än det finaste julkort!
Helgkram, Monica

Margareta sa...

Ja,tänk om vi inte hade årstiderna. Det finns alltid något att glädja sig åt eller att vänta på.Men ibland kan man glömma det .
Dina bilder är talande,så vackra alla på sitt sätt.
Dikten av Göran Greider är så fin. Han kan uttrycka sig om det vanliga,så man ser det han förmedlar,framför sig.
Idag går det åt många ljus. Det regnar och blåser därute.Men inne är det varmt och gott.
Ha en riktigt fin decembervecka!
Kram Margareta

HWIT BLOGG sa...

Sant och så tänkvärt inlägg...även om det råder gråväder här på ön idag så är det skönt! Tid till att vara inne :)
Kram från Titti