söndag 29 december 2019

Mellandagar


Julen är över för denna gång och mellandagarna rullar på. 
Igår hos goda vänner tog jag några trädgårdsbilder.



Jag hade en härlig eftermiddag  hos mina vänner. Det var frostigt och soligt denna dag, och på kvällen kom snön. Så härligt med det vita som lyste upp!
Tyvärr är den lilla snön försvunnen idag när det blev plusgrader igen. 



Jag tänder ett ljus för min bror idag. Det är 25 år sedan han lämnade denna värld och jag saknar honom varje dag! 

Om en stund blir jag hämtad av andra vänner för en härlig kväll hos dem.
Det är väl detta som mellandagarna är till för - att umgås med vänner. Tids nog blir det vanlig vardag igen.
Nyåret är kvar och på nyårsafton blir det sjungning med min kör inför den traditionella nyårsvandringen inne i stan. 

Jag återkommer med en årskrönika nästa år och önskar alla som tittar in här ETT GOTT NYTT ÅR! 

2 kommentarer:

Monica sa...

Så fint med belysningen i trädgården hos dina vänner! Man behöver allt ljus man kan få denna mörka tid. Någon snö har vi inte fått här nere, men det var minusgrader natten som gick.
Så tråkigt med din bror, förstår att du saknar honom. Min storasyster dog för 11 år sedan, men minnet lever kvar och man påminns av små saker i vardagen.
Åh, ska ni sjunga på nyårsafton, det måste vara underbart att sitta och lyssna på och tänka tillbaka på året som gått! Och nyårsvandringen minns jag att du berättat om!
Så kul att du gör en årskrönika, det ska jag också göra - har redan samlat ihop bilder - alldeles för många!
Tack för alla trevliga inlägg både i bloggen och på IG och tack för alla snälla kommentarer i min blogg!
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Stor nyårskram, Monica

Solstrimmor sa...

Stor och varm nyårskram till dig, fina bloggvän! Vi träffs igen nästa år!

Kramar från Eva-Mari