onsdag 22 april 2020

Aprilsommar


Vilken sommarkänsla det blev helt plötsligt! Vid min entré står några utslagna narcisser som jag ska spara och plantera ut sen. Vilken härlig blomma! 


Igår hade plommonträdet slagit ut! Jag tog med en kvist. Nu händer det så mycket i min torpträdgård hela tiden! 


 Äntligen har jag planterat penséer i mina fönsterlådor! 

 Körsbärstomater blev det också, samt rosmarin i nya krukor. 


 Idag har jag även städat lite på min uteplats. De gröna presenningarna fick vika hädan för dessa nytvättade spetsgardiner. Nu är det soligt och vackert i min lilla (ganska fula) uteplats. Mera städning behövs där, men det får bli imorgon.


Ett helt ljuvligt väder har vi haft både igår och idag - strålande sol, värme och allt exploderar verkligen. De senaste dagarna har björkarna slagit ut. Här är en ståtlig som står i kanten av hästhagen.
Ja, jag njuter i fulla drag nu och imorgon kommer jag nog att sätta potatis i en av lådorna. Härliga tider och jag är så tacksam för mitt torp. Att få vara där och uppleva allt nu är rena lyxen och få förunnat! 
Sköt om er och ha det gott! Hoppas att ni hittar en vårglänta någonsans.

4 kommentarer:

Monica sa...

Narcisser är verkligen jättefina, speciellt pingstliljor, som jag gillar mer än påskliljor! Speciellt fin är den vita Thalia-narcissen, men det blev bara en blomma här i år, tyvärr.
Mina hemsådda tomatplantor växer väldigt fort, så det är väl snart dags att plantera ut dem...
Underbart fint med spetsgardinen på din uteplats, det måste var härligt att sitta där och se den fladdra i vinden!
Ja, nu njuter vi av den härliga våren och av att kunna vara ute i dessa corona-tider!
Kram till dig!
Monica

Annica sa...

Det är verkligen en underbar tid nu, men oron och ovetskapen om framtiden med pandemin gör att man inte kan njuta som man skulle vilja. (iallafall inte jag...) Men trädgård, blommor och odling gör gott för själen. Vilka underbara dubbla narcisser du hittat! Jag pillade ner ett gäng lökar i höstas, några har tittat upp, men de ser då ut som vanliga påskliljor...

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Annica

Solstrimmor sa...

Förstår att du njuter i fulla drag! Den härligaste tiden är nu, innan allt hunnit slå ut. Men det gäller att hänga med, det går fort och plötsligt blommar det! Såg i morse att björkarna i parken blivit gröna... det såg jag inte i går. Har precis kommit hem efter min morgonrunda, så många glada människor man möter!

Ha det riktigt bra.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja nu njuter man i fulla drag! Veckan var både solig och varm...det börjar bli alldeles ljusgrönt ute. Idag kom 2 regndroppar och det är mulet, skönt det med :) Ha en fin helg Lisa!
Kram Titti