fredag 9 oktober 2020

Veckan som gick


Ännu en vecka har gått och så snabbt den passerade! En del morgnar har varit soliga och ännu hittar solen in till mina fönster. Här syns mitt vardagsrumsfönster där jag har utsikt över hela byn! Jag njuter extra mycket av solen nu, eftersom den snart inte hittar in till mina fönster och det går väldigt snabbt nu med mörkret.

Veckan har präglats en del av att min äldste brorson fyllde jämna år och jag var liksom med, trots att jag inte var där, ja, ni förstår. En stor dag för honom såklart med både inflytt i nybyggt hus och bebis på gång och så fylla år mitt i allt. Tankarna och känslorna har varit där väldigt mycket. 



Dagarna har annars präglats av fixning på torpet. Det gäller ju att få till allt innan kylan sätter in. Idag packades trädgårdsmöblerna in och en massa annat grejande tidigare och ännu är det inte helt klart. Vattentunnorna ska tömmas (nu minsann finns det mängder av vatten, som jag har saknat hela sommaren), och lite annat småfix, men det viktigaste är ändå gjort och det känns skönt.

Mårbackorna blommar på som om det fortfarande är sommar. 



 Vinteräpplena dråsar från trädet och jag plockar varje dag, samt kör en del till tippen, för många är dåliga. Här syns däremot några riktigt fina! 

I helgen ska jag kanske öppna den lilla rödvinsflaskan och njuta till älgskavsgrytan - då blir det lite fest här för mej själv. Det ska visst bli rätt trist väder också. Man får verkligen försöka att få till det även i sin ensamhet. 

Ha det gott!

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken utsikt du har! Så vackert och idylliskt det ser ut!
Ja, nu får man tända inne tidigare för varje dag som går. Konstigt egentligen, att man tycker att tiden går så fort, trots att man inte gör så mycket...
Våra trädgårdsmöbler står kvar ute än; idag har vi haft en härlig, solig dag och suttit ute och fikat.
Men snart är det dags att börja klippa ner alla vissna perenner. Lite trädgårdsarbete varje dag!
Så roligt att du kunde "vara med" på din brorsons födelsedag! Jag minns att du berättat att han också höll på att bygga hus. Och så en ny baby - vilken lycka!
Fortsätt njuta av de soliga dagarna, kram till dig!
Monica

Solstrimmor sa...

Ja nu är det dags att ta farväl av sommaren för denna gång. Förstår att du har mycket att ta hand om på torpet. Det är konstigt att det också kan kännas skönt, men hösten kommer med lugn och ro och tänk att alla årstider har sin glädje! Jag tänker plocka in alla pelargoner idag och vinterstäda balkongen.

Låter kanske konstigt men jag är lite avundsjuk på dig som får ha din lägenhet i skugga under vinterhalvåret. Jag bor ju så till att jag har sol h e l a dagarna, h e l a året och får dra persiennerna upp och ner i ett kör för att inte blommorna ska dö och jag svettas ihjäl. När den nu skiner förstås! För mycket och för lite skämmer allt, så sant som det är sagt.
Hoppas du njutit av grytan och rödvinet, kanske gör du det idag?

Elefantörats kruka... oj oj oj, så himla fin! Gammal?

Ha nu en fortsatt fin hösthelg.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja adjö till sommaren och hej till hösten! Mysiga bilder och jag önskar dig den bästa av lördagar...
KRAM, Titti

HWIT BLOGG sa...

Ja dessa veckor...de går sååå fort! Vilken härlig utsikt du har...
Hoppas din helg har varit fin och ta hand om dig nu!
Kram från ett soligt Öland & Titti