lördag 3 oktober 2020

Både minus och plus...


Det är lördag och riktigt höstlikt, blåsigt och mulet. Regnet hänger i luften. Det har blivit oktober och hösten är ju nu ett faktum, även om det fortfarande är ganska varmt.

Denna veckan har innehållit både minus och plus i händelser. Ett plus var mötet med min kära kör i onsdags då vi äntligen fick träffas inomhus i en stor aula och låta körklangen ljuda igen. Så härligt!

Ett minus att jag fått så himla ont i ryggen, på grund av ont i en muskel i benet, så att ryggen belastas på fel sätt. Ändå hyfsat idag efter en del vila.

Ett annat minus som jag gått och dragit på - att byta operatör till bredband och TV. I går (fredag) var det dags och jag höll på hela dagen med detta elände! Att det krånglade berodde helt och hållet på leverantören som inte kontaktat min fiberleverantör, för att få internet!!! Trots flera kontakter och telefonkö under dagen. Jag var ilsken som ett bi!  Till slut fungerade allt efter åtskilliga tel. samtal. där de i slutänden hade felat! Måste man ringa och påminna om att de ska koppla på när man byter leverantör? Sånt borde väl ändå fungera automatiskt när man har ett datum!!! 


Till slut fungerade det och jag har nu ett bredband som är ännu snabbare och en helt annan layout och en massa finesser som jag iofs inte vet hur jag ska använda. Man får lära sej nya saker hela tiden! En fjärrkontroll utan siffror - bara en sån sak! 


Dagen slutade i dur ändå! Ett oväntat paket på posten från min rara kusin i grannstaden. Hon vet precis vad jag tycker om och tyckte jag behövde uppmuntras, så tre stycken superfina ljuslyktor fanns i paketet! Så otroligt glad och överraskad jag blev! Här ovan syns två av dem. 

I helgen ska jag bara njuta av hösten och den lite dova stämningen den framkallar!

Ha det gott!

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Att byta operatör kan vara krångligt! Och tv:n ska ju bara funka du vet...
Hoppas din rygg blir bättre och attans snygga ljuslyktor! Alltid kul att kika in till dig :)
Kram Titti

Solstrimmor sa...

Trist med dina minus. Förhoppningsvis går det över i plus, kan ju ta tid med ryggen förstås... att ha tålamod är inte lätt. Hoppas det snart blir bättre.
Så fina lyktor, de kom så lägligt nu när man vill tända ljus i alla vrår.

Krya på dig.
Kramar från Eva-Mari

M/S Design sa...

Blev fint med ljuslycktorna i fönstret!
Teknik strul är aldrig kul...
Hoppas ryggen blir bättre snart.
Kram
Mariana

Margareta sa...

Ja,så är livet...både plus och minus.Ibland blir det dock mycket åt minushållet.
Hoppas din rygg och ben läker sig fort. Så jobbigt att ha ont hela tiden.
Byta operatör till bredband och TV låter som en av de svåraste arbete man kan tänka sig. Där går inget på räls. Men så bra när allt är klart och det flyter på igen och det går snabbt.
Här är det +16 grader och mulet och blåsigt.Höst.
Tack för alla dina fina kommentarer hos mig!!!

Önskar dig en bättre oktobervecka!
Kram Margareta

Monica sa...

Så jobbigt med din rygg! Jag brukar få ont i ryggen om jag stå länge, som när man lagar mat t.ex. och det är ändå snabbt övergående! Ditt verkar mera ihållande, du får försöka vila om det hjälper!
Usch och fy för krångel med TV och bredband! jag tycket att allt sådant är så urbota tråkigt, så det är med största ovilja jag gör sådant. Maken får ta hand om det...
Men jag använder i alla fall min "nya" mobil("ärvd" från dotter Fia)...
Ha en skön söndag, kramar!
Monica