torsdag 27 maj 2021

Sommar på paus


Spetsmössorna står i givakt och lyser genom grönskan just nu.


Igår var jag iväg till torpet och rev åt mej några syréner i ösregnet, för igår var det verkligen ösregn hela dagen och +8 grader. Inte direkt någon sommarkänsla just nu.



På köksbordet står några tomatskott jag fått av grannen, som snart ska planteras i större krukor. 



Ute i trädgården har tulpanerna dragit ihop sej för all kyla och väta....Mycket vädersnack blir det. 



Vattentunnorna är överfulla och marken är verkligen mättad nu. Kirskålen frodas liksom sniglarna. Många har översvämningar och en del har fått sjötomt. Vet inte hur många mm vi har fått men igår var det över 30 och jag vet att en del har fått 70 häromkring. 

Aldrig har väl maj bjudit på så blött  och kallt väder. På sätt och vis är det väl bra efter alla torrsomrar- och vårar vi har haft hittills. Bara det slutar någon gång och blir lite varmare. Idag har vi endast +7 grader, men på lördag - DÅ kommer värmen, säjs det! Vi hoppas på det! Jag är så glad att jag ändå lyckades pricka in en soldag i fredags på mitt födelsedagskalas. 

Ha det gott i grönskan och regnet!

Tusen tack för grattishälsningarna i förra inlägget! 
 

2 kommentarer:

Monica sa...

Oj, så mycket regn ni har fått! Här har det bara kommit några lätta skurar på kvällarna; vi skulle behöva lite regn!
Hoppas att prognosen för fint väder till helgen stämmer, för då ska vi ha födelsedagskalas här, och det är ju mycket roligare om man kan sitta ute!
Vilken fin bild på spetsmössan du tagit!
Kramar, Monica
P.S. Imorgon ryker coronafrisyren! D.S.

HWIT BLOGG sa...

Ja denna helg blev det sommar direkt! Mycket regn här med har det varit i maj...blåsigt också. Hoppas solen är här för att stanna nu :) Vilken härlig syrenbukett!!
Kram från Titti