onsdag 26 april 2023

Gullvivor, körsbärsblom och shoppingtur


Gullvivorna har börjat, trots den iskalla blåsten just nu. Mest sol blev det idag ändå, och jag åkte på shoppingtur till den större staden.


Det finns ett ställe i Norrköping där körsbärsblommorna blommar så här års och just idag var det dags. Träden står framför ett otroligt vackert hus där en paradvåning ganska nyligen varit till salu. Nåja, detta ligger verkligen mitt i smeten och på gatan mitt emot breder galleriorna ut sej.


Jag har äntligen handlat lite nya kläder. Tror det var tre år sedan sist. Ett par jeans, ett par fladdriga byxor och en skön tunika.


Ett besök i bokhandeln blev det också och jag hittade en ny bok av Jojo Moyes som jag inte läst. Dessutom Kahlil Gibrans Profeten som jag saknat i flera år, sedan jag gav bort den till en kär vän som behövde den vid ett tillfälle. Älskar den lilla boken. Den har ju nyligen kommit ut i en nyupplaga, men jag nöjde mej med pocketboken. 


 Själva huvudsyftet med shoppingturen var nog ett inköp av liten doppresent till lilla minsta brorsbarnbarnet. Detta blir jättefint! 

Efter denna shoppingtur var jag heeelt slut. Jag är verkligen inte van vid alla människor och detta travande i galleriorna - ja, det ligger tre på raken i samma kvarter - man går och går....!

Så skönt att komma hem till gullvivorna!

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ibland behöver man kasta sig ut och in i butiker och trängas bland folk vare sig man vill eller inte. Förstår att ditt egentliga besök rörde doppresenten. Bonus då att det blev lite nya kläder också. Nu kan du pusta ut!
Gullvivorna får mig att tänka på mitt röda hus där det växte gullvivor i gräsmattan. Jag försökte rädda dem undan gräsklipparen och flyttade dem till rabatterna där de till slut blev jättestora. Men de små spröda i gräsmattan på våren var ändå sötast.

Önskar dig en fin torsdag!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Vilken heldag du fick i galleriorna i stora staden! Förstår att du är trött, man är liksom inte van längre vid massor med folk och stora affärer! Jag drar mig i det längsta för att åka ens till Trelleborg och ännu mer för att handla i Malmö...
Handlar mera på nätet nu, med risk att få skicka tillbaka om det inte passar!
Men så skönt att du fick handlat lite, man behöver ju något nytt då och då.
Ha det gott, kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Hemma bäst! Jag vet! Bra boktips, jag behöver lite nytt att läsa...
Underbara bilder och ha en lugn och skön söndag nu :)
Vårkram från Titti