fredag 7 juni 2024

Försommar och lite panik

Det har hunnit bli försommar och både pioner och schersminen blommar nu. Allt går i en rasande fart.



 Jag har hunnit både fira födelsedag och varit på fin trädgårdsfest och svettats i värmen. 

Haft panik också för att datorn inte fungerat som den ska. Nu verkar den däremot fungera igen efter mycket trixande.

Nu har äntligen värmen försvunnit och det är betydligt svalare (skönt!). Tiden är vacker och jag har varit mycket på torpet förstås och klippt gräs och våndats över allt ogräs också. Fredag idag och det blir en tur till Söderköping, samt att hålla koll på pionerna - man vill ju inte missa något.

Ha det gott i allt det vackra!

4 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Contente que vous avez récupéré votre ordinateur. On se sent démuni quand il tombe en panne n'est-ce-pas ? Le mien est vieux (il date de 2012) et je pense qu'un jour il va me lâcher.
Il faut en effet profiter des pivoines car souvent elles sont saccagées par la pluie. Avec les roses, ce sont mes fleurs préférées.
Je les cueille toujours si je sais qu'il va pleuvoir, ainsi je peux les admirer plus longtemps à la maison.
Je vous souhaite un bon weekend et une belle ballade à Soderkoping.
Prenez soin de vous
Hélène

Monica sa...

Jag missar alltid dina inlägg på din blogg; måste gå till kommentarerna i min blogg för att hitta dem! Nåja, huvudsaken är ATT jag hittar dem!
Skönt att höra, att det är mer än jag, som blir stressad, när datorn inte fungerat som den brukar! Varför ändrar dom på allt hela tiden?
Visst är det skönt när det inte är så varmt och framför allt när det blir lite regn! Vår och höst är mina bästa månader!
Här far vi (mina döttrar och jag) fram och tillbaka till sjukhuset för att hälsa på maken. Nu ska han snart få komma hem, men vi måste få hjälp av kommunens hemtjänst till en början i alla fall - jag fasar - gillar inte att ha främmande människor här.
Jag försöker göra som min syster säger: "Ta en dag i taget"!
Ha det så bra, kram, Monica

Solstrimmor sa...

Ja nu har vi haft fina sommardagar. Men naturen har verkligen haft bråttom och det verkar som allt blommar samtidigt. Nu njuter vi allt vi kan! Hoppas sommaren blir riktigt gammaldags rejäl med lagom av allt.
Ha det fortsatt gott!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Härliga sommardagar med ogräs och jordgubbar! Ja man ska hinna mycket och lite blir gjort...jag vet!
Härliga bilder och njut av sköna juni nu :)
Kram från Titti