tisdag 4 mars 2014

Hallen - fettisdag

Idag visar jag bilder från min hall.

 Här syns dörren till duschrummet (till vänster) och dörren till klädkammaren (till höger).
Hallbordet, en gång inköpt på Evensen antik på Upplandsgatan i Sthlm, hänger med och är så lagom stort. Bakom spegeln och klockan fanns redan skruvar i väggen, tacksamt eftersom jag har knepiga väggar - gips eller betong.

Klädhyllan finns mitt emot toadörren, men den ska bytas ut så den visar jag inte.
Utsikt från ytterdörren. 
Två garderober fanns men beslagen är utbytta. Man ser arbetsrummet till vänster och sovrummet till höger.
Hallen fortsätter till höger och är utformad som ett L. Hallen mynnar ut i både köket och vardagsrummet. Där finns inga dörrar emellan.
Ryggen mot vardagsrummet och köket till vänster.
Klädkammaren rakt fram och pärlhönskransen från förra året pryder dörren. 
Ovanför dörren ett överstycke som jag hittat i vedboden på torpet.
Till höger står min stora vita spegelskänk.
Jag tycker om min hall som är rymlig och funktionell.

De mörkaste molnen har tunnats ur och med lite god vilja kan man nästan ana att solen vill bryta igenom.

Var så god - en hembakad semla!

En fin fettisdag önskar jag er!

13 kommentarer:

Meta sa...

Härlig ljus hall du har, det är bar med en ganska så stor hall,lägenheten ser större ut och det blir ljusare. tack för goa semlor.
Ha en fin dag
kram meta

n o r d i n g å r d e n sa...

Snygg hall, och så fint med sjalarna på stegn! Så härligt att ha en rymlig hall, så ngn skåp eller garderob ryms, ha ha, jamen visst äR det ett problem!!! Jag ska kika på IKeaskåp också, om ngn av dem var det du köpte och är lågt nog... man blir galen när man inte ens kan STÅ upprätt!Så inbjudande dina semlor såg ut, tack för den! Och din AustralienPellis, så duktig den är ( eller rättare sagt du) min lever med nöd å näppe men tar sig förhoppningsvis, jag tänker de "båsar" så mycket, rasar så mycket döda småblommor fr dem...men vackra är de!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack, jag tar en semla, ser gott ut! Du har en fin hall, skönt när det är lite utrymme för möbler.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Tack, nu har jag klivit in i hallen!
Det är sant som det är sagt, hallen speglar husets själ... och din hall är trivsam och välkomnande, liksom fatet med semlor, mums!

Kramar från Eva-Mari

bakom berget sa...

Du har det så himla fint Lisa. Jag kanske tittar in till dig nästa gång jag kommer ner ;-)) Krönet du har där ovanför dörren är ju såå snyggt där. Vilken tur du hade som gjorde ett sånt fynd.
Nu tar jag mig en semla. De ser ljuvligt goda ut. Tack!

Kram till dig.

Åsa.

Monica sa...

Åh, mums, vad dina semlor ser goda ut! jag, som egentligen inte är så förtjust i semlor...
Det är verkligen en ljus och luftig lägenhet du har! Ett riktigt fynd har du gjort, hallen är jättefin!
Golvet ser så vackert ut - är det valnöt?
Vårkram, Monica

Hajan sa...

Vilket ljus och fina golv Du har
så underbart. Det känns väl underbart och ett eget torp Tänk
så rik du måste känna Dig.
Önskar dig all lycka i ditt fina
boende

Ann Kåge sa...

Tack för fin semla. Så ljust och vårfint överallt. Stegen passar perfekt där.Så snyggt att hänga grejer på.
Kram Ann

Evas Kvarnaro sa...

Hej, en ljus och vacker hall du har, den ser välkomnande ut.
Många fina detaljer här o där, en stege hade jag aldrig vågat mig på i en hall, men den passar där.

Så bra och modigt att lämna Stockholm mot en liten samhälle. Men du känner väl redan hur stressen rinner av dig.

Hälsn./ Eva

Mejrams! sa...

Härligt att ha en stor och fin hall, blir något av ett nav, eller hur! Du, dina semlor ser verkligen goda ut. Jag blev utan igår, de var slut och jag blev så besviken. Kram Merja

Rut och Signe sa...

Härligt med rymliga hallar, min är stor och luftig och känns välkomnande. Ser fint ut hos dig och du får till det så bra.

Kram Marie

Maria sa...

Tack för en god semla...mums! Och vilken trevlig lägenhet du fått. Jättekul att du visar.
God onsdagskväll på dig nu från Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastiskt fin lägenhet du har, och du har verkligen satt din prägel på den. Måste kännas jättebra. Och det där dörröverstycket du hittat, bara du kan ta tillvara en sån sak!
Agneta kram