söndag 9 mars 2014

Söndagsbilder

Idag blir det bilder på de första uteblommorna. Innan helgen köpte jag mängder av penséer och planterade ut en del i krukor på min balkong. En ny vaxduk till det fula trädgårdsbordet, blev det också.

I lilla fågelburen fick en liten kruka plats också. Så skönt att få slänga alla gamla torra ljungplantor som stått sedan i höstas. Skridskorna på väggen togs också bort, för nu hoppas jag på mera sol och vårvärme.
Utanför min ytterdörr blev det också en del nya blommor, men dem visar jag senare.

Jag har inte planerat så mycket för min balkong ännu, eftersom det blir torpet som kommer i första hand när det gäller våren och sommaren.

Hela lördagen tillbringade jag på torpet. Titta gärna in på Lisas torp och se hur våren blir där!

Ha en skön vårsöndag!

9 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag har bara hunnit snegla på min balkong än! Men efter gårdagens soliga lördag så funderade jag att gå ner i källaren och hämta upp möblerna. Men innan dess så måste jag städa undan vintern där, kanske idag? Men idag är solen försvunnen igen... hoppas och tror att den kommer under dagen!
Penséerna ser så hoppingivande ut... hurra för våren, den bästa av tider:)

Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Tror hela Sverige var ute och grejade igår, äntligen fick vi riktigt vårväder här. Du har en stor fin balkong, fint med blommor.
Kramar/AM

Meta sa...

Så länge man vaknar och somnar i lägenheten vill ja ha lte fint på balkongen i alla fall men inga sommarblommor blir det. Idag blir första fikan på kolonin härligt.
Panséer, det finns ingen härligare blomma att ha på våren De liksom strålar mot en hela dagen
Ha en fin söndag
kram Meta

Monica sa...

Så roligt det är, att äntligen få göra lite fint på balkong och i trädgård! Det måste vara skönt för dig att bara ha en trädgård att hålla på med, balkongen kräver ju inte så mycket1
Jag har också köpt penséer och satt i kruka vid entrén, det gör väl nästan alla så här års...
En underbara vårhelg har det varit och nästa vecka ska tydligen bli lika fin!
Vårkramen, Monica

Ann Kåge sa...

Så vårfint och härligt det blev på din balkong med fina penséer. Ha en fortsatt skön söndagkväll och start på veckan.
Kram Ann

vadmalen sa...

Vad är det för vaxduk du har? Den är så snygg! Jag behöver en till mitt fula bord i växthuset.

G:a Affären sa...

Så snart jag kravlat mig ur sängen ska det bli penséer, jag låg faktiskt och tänkte på vad det ska bli för färger i år. Vågar jag bryta traditioner?
Gulligt med lilla krukan i buren!
Söndagskramar
Cia

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken stor och fin balkong du har också! Rena drömboendet. Men jag förstår dig, det är så klart torpet som gäller och jag har varit där och hälsat på idag. I bloggen alltså.
Jag ska köpa penséer och annat i veckan för idag har jag röjt lite här!
Agneta kram

M/S Design sa...

Gillar relief krukan!!
Mysigt med lite vårfint på balkongen !
Ska titta in till torpet med.
Kram
Mariana