tisdag 25 mars 2014

Våffeldag

och sista veckan med vintertid! 
Solen blev kortvarig och det är riktigt kyligt ute.
Vid min ytterdörr har jag ändå planterat lite penséer, men de är nog härdade nu efter alla frostiga morgnar som varit!

Vid bra väder kämpar jag "rosornas krig" i torpträdgården! Jag gjorde ett inlägg om den striden idag hos Lisas torp - titta in där!

Just nu väntar jag gäster - mina nya grannar kommer hit på en enkel lunch, med soppa och citrontårta, inga våfflor alltså! 
Våfflorna får vänta. Hos er kanske våffeljärnet går varmt? 

Ha en härlig våffeldag därute!

7 kommentarer:

Meta sa...

Ja ja mensan det blir soppa och våfflor idag, brukar försöka hålla på det. På kolonin smakar det godast, inte idag det är kallt och blåsigt och det väntas snö. fy
Ha en fin dag
Meta

Solstrimmor sa...

Inga våfflor här, nej jag kör med tacopaj och firar vårfrudagen så! Kanske ett glas vin till...
Hoppas du hade en trevlig stund med dina gäster. Roligt att ha grannar man trivs med:)

Kramar från Eva-Mari, som fick brevet redan idag!

Rost och rädisor sa...

Välkomnande och snyggt vid dörren! Mörkrött är en av mina favoritfärger på penséer. Kul med fjädrarna också. Brukar spara fjädrar när jag hittar och ställa i en burk, men oftast hinner katterna före mig när det gäller användningsområden. De brukar snoka runt i garaget där jag har min pysselhörna.

Allt gott
/Anette

Hajan sa...

joo , jag gjorde 12 laggar till min dotter och måg kom.
Efter arbetes slut i dag.
så roligt det bliver ju lite att prata med också.
Har suttit och sovit i soffan i Vardagsrummet, känns som inte
huvudet hör till kroppen längre.
Nu är det sov time

Monica sa...

Nä, inga våfflor här heller! Har varit ute på Schaggarps gård hos dottern idag och hjälpt henne att börja röja i trädgården. I regn. Det är ingen som har röjt där på länge, kan jag lova...
Men vi hade roligt!
Usch, vilket krig du har haft med vildrosen på torpet! Håller tummarna för att du vinner kriget!
Hoppas att ni fick en trevlig lunch!
Kram, Monica

Jenny sa...

Jag skulle lätt välja citrontårta framför våfflor! Visst är det roligt när man får börja med penséerna, man blir så glad när man möts av dem på bron!

/Jenny

Eleonora sa...

Nu är jag riktigt sugen på att plantera ut penséer på balkongen och det händer troligen på fredag.

Ha det gott
Kram
Eleonora