torsdag 13 mars 2014

Bråda dagar

 Det är som om solljuset och våren gör mej mera energisk. Just denna vecka är dagarna och framförallt kvällarna fyllda av uppgifter.
Igår kombinerade jag stadsvistelsen med flera ärenden, det gäller ju att passa på. Jag besökta bl.a. HM-home och hittade denna fina glasskål. I väntan på tulpaner får det utslagna blåbärsriset bo i den.

Solljuset gör lägenheten nästan ny och jag går bara och trivs här i ljuset och solstrålarna. Igår hade jag lite balkongtid i solen, så välbehövlig avkoppling mellan alla mina uppgifter. 

Missa inte utlottningen av mina kort i förra inlägget!

Missa heller inte utlottningen av biljetter till trädgårdsmässan hos Lisas torp!

Ha ännu en fin och skön vårdag!

10 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Skålen som gjord för skirt blåbärsris och den blir fint till annat också!

Så härligt att kunna sitta på balkongen och njuta. Nu är det vår!

Allt gott
/Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tulpaner och sen sommarblommor, den modellen är jättefin. Härligt ljus i dina bilder, solen är generös nu.
Kramar/AM

Hajan sa...

Jag köper Blåbärsris i min Konsum,
har aldrig kollat vad den kostar, eller vill inte kolla
jag vill bara ha det.
Trär ner några kvistar bland mina tulpaner.
Tänk förr då plockade man allt i skogen. Det var före Rullatorns tid, ha, ha så det låter
som något kungligt.
man får vara glad ändå
kram

john sa...

Hi Lisa, we too have been enjoying the sunny days ! I love that you can see a fantastic tree right outside your living-room window ...lovely ! Gail x

Monica sa...

Jag blir mer och mer förtjust i din lägenhet, där har du hittat ett riktigt guldkorn!
Är det en stor tall men ser utanför fönstret?
Kram, Monica

Ann Kåge sa...

Ja, så skönt det är med solen och ljuset. Vilken fin glasvas du hittat. HM-home har en hel del fint och med riktigt bra priser.
Ha en fin kväll och en fantastisk veckända med många njutningsstunder.
Kram Ann

Solstrimmor sa...

Dagarna just nu är magiska och det känns med råge att livsandarna återvänt! Jag krattade löv och ansade perenner igår i min nästan egna trädgård. Härligt!
Och att du trivs i din lägenhet är inte svårt att förstå! Fortfarande, efter nästan ett år nu, går jag runt och njuter och kan inte fatta att den här är min:)

Ha en fin helg trots annat väder!
Kramar från Eva-Mari, som ser din fina vas och känner ett stråk avund...

Kamomilla sa...

Balkongtid låter underbart!
Här har de lovat snö till imorgon. Nästan så jag vill lägga mig ner och sparka och gråta som ett trotsigt barn...

Loppisälskare sa...

Så vackert med blåbärsriset. Tänk så härligt det är med det enkla och rena.Hela din blogg är så ljus och vacker.

Eleonora sa...

Vårsolen och de första strimmorna får väl igång vem som helst! Känner mig pånyttfödd varje år så här dags. Och man mår bra.
Gillade din nya vas!!

Vårkramar från
Eleonora