torsdag 6 mars 2014

Morgonsol

Det riktigt skimrar i mitt vardagsrum, ja i alla mina rum. 
Det är bara köket som ligger åt andra sidan med balkongen mot eftermiddagssolen. 
Äntligen fick vi sol och morgonsol dessutom! Underbart att vakna till strålarna. Som jag har längtat efter solen denna vinter!

Utsikten från mitt sovrumsfönster, och solen har just gått upp och brutit igenom dimmorna. Kyrkan är högsta punkten i byn så den får de allra första strålarna. Snart når den mina fönster.

Idag blir det tvättstugan och kanske en tur till torpet.

Ha en fin torsdag!

15 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så härligt med lite sol! Och vilken utsikt du har, underbar!

Ha en fortsatt fin dag!
Kramar Eva-Mari som fortfarande inte ser en enda solstrimma...

Mejrams! sa...

Precis så var vädret här i morse också men nu så har solen och diset försvunnit och det är bara grått! Jag säger det igen, vilket ljus du har i din lägenhet, precis vad som behövs för en vintertrött kropp. Kram Merja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jaa, jag är glad för att du är glad, solen är svårare och få se än en varg i dessa dagar. Var precis ute och krafsade fram en massa vårblommor från löv. Och här är fortfarande grått och lite småblåsigt. Men det är ok bara man får vara ute.
Kramar/AM

Monica sa...

Vilken underbar vy med kyrktornet i morgonsolen! Den vyn kan nog få vem som helst på gott humör! Spännande med allt nytt du upptäcker i ditt fina, nya hem!
Kram, Monica

Meta sa...

Så vacker utsikt du har att vakna till det kan man njuta länge av.
Här var det ingen sol alls idag, det skulle vi verkligen behöva.
Ha en härlig dag i solen
Kram Meta

Snäckskalsdalen. sa...

Men jösses så vackert du bor! Den utsikten går inte av för hackor, det var som en riktigt vacker tavla, nej det var vackrare, det är ju på riktigt! Så skönt med sol. Det har vi inte här, kan jag säga. Men inte regn, så det är OK.
Agneta kram

M/S Design sa...

Du har en så ljus och fin lägenhet!!!
Visst är det härligt att vakna till solstrålar som i morse!
Hoppas dom dyker upp i morgon med för jag ska vara ledig.
Kram
Mariana

Eleonora sa...

Underbart att vi har fått se litet mer av solen. Den gör så gott och oj vad jag har längtat.

Till helgen kommer mina pelargoner upp från källaren och så får det bli omplantering och sånt.

Hoppas du fick en trevlig tur till torpet. Ha det gott.

Kram från
Eleonora

john sa...

Fabulous images Lisa ! Enjoy your weekend..Gail x

Fröken Grön sa...

Otroligt ljust och fint i din lägenhet! Hit hittade solen inte riktigt idag, men lördag-söndag ska det visst bli desto mer solsken. Det får vi hoppas på!

Helgkram till dig!
/Anna-Karin

Rost och rädisor sa...

Underbart med morgonsol! Det hade jag också idag för första gången sen långt innan jul. Kunde följa det orange klotet segla upp på himlen mellan stammarna i skogen och strålarna träffade frukostbordet.

Otroligt snygg och ödesmättad bild på kyrkan i dimman!

Önskar dig en skön helg i solens tecken.

/Anette

Hanna sa...

fina bilder
Ha en fin helg!
Hanna

Ann Kåge sa...

Hej. Så vackert du har fångat kyrkan. Inte så dumt att ha en sådan utsikt att följa under årstiderna. Ha en skön helg!
Kram Ann

G:a Affären sa...

Men, man blir nästan religiös av bilden med kyrkan, så vackert! Och det ser du från sovrummet, vilket läge. Ja jag ser att du har en fin och ljus lägenhet, inte dumt med eftermiddagssol heller.

Kramar
Cia

Loppisälskare sa...

Så vackert och ljust du har det i din lägenhet. Vilken fantastisk vy över kyrkan. Ja idag vaknade livsandarna än mer...