torsdag 20 mars 2014

En början...

 Äntligen börjar mitt arbetsrum ta form...
 Senaste dagarna har jag ägnat åt att få ordning här.


Nu kan jag sitta här vid fönstret och arbeta och de flesta saker är på plats och jag har äntligen fått dit fönsterbrädan.

 Utsikten är härlig, även om det råder ett grårugg just idag.

I väntan på ett skåp, tog jag min gamla Ivar-hylla från förrådet och satte ett draperi framför. 
Rithurtsarna sväljer massor. Här ryms alla mina kort, litografier och papper.


Lite tavlor på väggarna gjorde att det blev mera inbjudande.
Här samsas både mina akvareller och släktporträtten. 
Nu saknar jag ett större bord, eller skiva med benbockar.
Rummet känns nu mycket mera inbjudande och jag vill verkligen vara här.

Efter gårdagens snöande har vi då kommit fram till vårdagjämningen och nu hoppas vi på lite vårligare väder!
Här finns ingen snö alls, eftersom det regnade rejält igår eftermiddag!

Glöm inte att delta i utlottningen av mina kort - det är några dagar kvar till dragningen! Klicka HÄR!

Ha en fin vårdagjämning!

18 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag ser lådor, massor av lådor. Det är det bästa man kan ha, många och i olika storlekar. Du har gjort det perfekta arbetsrummet!
Kramar/AM

Rosa i huset i vitt sa...

Så snyggt och praktiskt
ha en fin helg
kram Rosa

john sa...

Your studio looks great Lisa ! I love those huge drawers ... have fun creating ...Gail x

Hajan sa...

Så duktig Du är och har varit. Hela tiden sen du flyttade in,
och Du har ju torpet med.
Jag har matat fiskarna i dag,
så slipper Du.
kram Harrirt

Rost och rädisor sa...

Det ser verkligen inbjudande ut! Skulle hemskt gärna ha ett lite större arbetsrum där man får plats med mer förvaring.

Ha det fint
Anette

Solstrimmor sa...

Härligt att du har fått det så fint i arbetsrummet. Ser framför mig hur du sitter där böjd och koncentrerad över en akvarell med penseln i handen. Så mysigt:)

Vårdagjämning eller ej, jag fick pulsa i blötsnö från tågstationen, strumpor och skor helsura... men jag blev fnissig när jag till slut klev i de värsta sörjorna utan att väja! Ibland kan det vara kul att bli plaskvåt!!

Glad vårdagjämning till dig!
Kramar från Eva-Mari

Ann Kåge sa...

Vilket härligt arbetsrum. Det blev riktigt ombonat med tavelsamlingarna. Ett rum att längta till och inspireras av.
Ha en fin vårdagjämning!
Kram Ann

Loppisälskare sa...

Åh så mycket kreativitet som kommer att flöda i den miljön. Skulle gärna botanisera i dina lådor...där finns säkert mycket vackert att vila ögat på. Ha en skön avslutning på veckan. Kram / RosMarie

Eleonora sa...

Jag tror att du kommer att få väldigt mycket extra skjuts på aktivitet och fantasi i det här fina och organiserade rummet. Du får väl visa igen när rätta skåpet är på plats.

Ha det så gott och stor vårkram
från
Eleonora

M/S Design sa...

Vilken ordning du har!!
Såna där arkivlådor vore bra att ha till mina ritningar, använder Ikeas låga A3 kartonger men det är ett himla flyttandes...
Vi har fortfarande snö för det kom ganska mycket här men det är över +5 så det smälter fort.
Kram
Mariana

Mejrams! sa...

Tänk precis vad jag också har sysslat, rensat och städat i arbetsrummet. Tror jag det att du trivs i ditt arbetsrum, som gjort för kreativitet! Kramen

Loppisälskare sa...

Här kan ljuset och kreativiteten flöda fritt. Så härligt. Blir riktigt sugen på att dra ut alla de där lådorna och se vad vackert som döljer sig där...
Kram RosMarie

Monica sa...

Vilken massa förvaring du har! Som jag nämnt tidigare, så hade vi sådana rithurtsar hemma förut, när maken, som är arkitekt, var yrkesverksam.
Dom rymde massor med ritningar, minns jag.
Så skönt för dig, att ha plats för alla dina fina konstverk och att ha ett ställe med fin utsikt att sitta och jobba i!
Ha det gott, kram, Monica

Kamomilla sa...

Ett helt underbart utrymme för kreativitet!

ha en härlig helg!
kram, camilla

HWIT BLOGG sa...

Ett perfekt arbetsrum...massor av förvaring, lådor och du har ett underbart arbetsrum!
Ha en fin helg,
Titti

Rut och Signe sa...

Jag saknar ett kreativt rum än så länge. Sonen bor kvar hemma och jag själv bor i vardagsrummet så det får vänta ett tag till innan jag kan få till en liten hörna till min kreativitet. Ditt rum ser mycket inbjudande ut.

Kram Marie

Mamma C sa...

Ett mycket inbjudande och fint arbetsrum du fått till.
Kram Mamma C

Hajan sa...

undrar hur stort har Du egentligen ?
Du har ju ytor som i ett hus.

Spännande, ett jäkla spring på den här käringen.