fredag 17 augusti 2018

Utekrukor och vardag igen.


Det är fredag och jag fortsätter greja med mina äpplen! Igår gjorde jag lite äppelmos! Ja, som jag sagt tidigare, så är de ju väldigt många i år!


Den utekrukan som klarat sej bäst är Murgrönsviolen! Den verkar vilja växa och trivs på min balkong. Värre med ampeln i bakgrunden - en Tvillingsporre, som helt torkat ut, eller så har jag väl vattnat ihjäl den! 


Vid entrén har jag fått plocka bort en del som torkat ihop, här är vad som blev kvar.


Idag är en lite kvalmig och fuktig dag och vi väntar visst regn. Hoppas! 
Idag ska jag ägna dagen åt att förbereda söndagen då min kör ska ha en heldags-kick-off. Märker att det går trögt, efter sommarens lite sega tillvaro i värmen.
Min kör började i onsdags och jag märker att jag är ringrostig och blev helt slut efteråt, och har sovit massor i min sköna säng.
Nu måste det bli ändring på vanorna - lite tidigare morgnar och mera promenader!
Vardagen har börjat igen! Skönt! 

Ha en härlig helg!

4 kommentarer:

Monica sa...

Vi fick också en kvalmig och fuktig dag och nu ikväll kommer ett lätt, lätt duggregn. Det får gärna komma mer...
Ja, mycket visset får man plocka bort och just nu har vi björkfrön överallt - det brukar ni väl också ha? Man har dom ju även inne,eftersom man har öppna fönster överallt!
Förstår om det känns ovant att ha tider att passa och folk som är beroende av en, men du vänjer dig säkert snabbt. Och det är ju ganska skönt att det blir som vanligt igen!
Ha nu en riktigt skön helg och vila upp dig!
Kramar, Monica

HWIT BLOGG sa...

Japp, äntligen vardag igen ÄVEN om jag inte haft någon semester så känns det som bästa vardagen är tillbaka när skolorna börjar och semestrarna är slut...
Nu tar vi lite helg och bara njuter :)
Kram från Titti

Solstrimmor sa...

Tänk att du har sån tur med Murgrönsviolen! Min fick ju någon slags ohyra... som smittade andra växter också. Ja efter denna extremvärme är det inte mycket kvar.

Du blir snart körvarm i kläderna. Skönt att återuppta de gamla vanorna, speciellt för dina sjungande kompisar kan jag tro!

Ha en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Tänkte på Dig när jag såg mina småäpple,
>Jag skala r st varje kväll, skär dem sen i tunna skivor, som jag
knaprar upp till >>Tv.tittandet på kvällen.
På torsdag får jag ny frkt igen, man sk'mmer bort sig själv lite.
Jag är för gammal för äppelmos och sådant.
Det höll jag på med när jag var yngre.