fredag 5 juli 2019

På beök i Kärlekens Trädgård

 
Igår var ungdomsväninnorna och jag på besök i Kärlekens trädgård, Lilla Vik i Östergötlands södra skärgård, Gryt.

 
 Där fanns skulpturer lite här och var - och alltid kärlekspar...

 
 Just nu är det ju rosornas tid och där fanns mängder av rosor och den längsta och största rosenallé jag skådat - 30 m lång och 3 m bred och gissa om det doftade! Man blev nästan vimmelkantig av all rosdoft!

Där fanns alla sorters rosor, inte bara klängande. Denna heter Afrodite, så passande!

 
Här syns huset där paret bor som startat denna gigantiska trädgård - hela 25.000 kvm med allehanda växter, och inte bara rosor. Vi hade ju ändå turen att komma just i rostider! Titta in på länken HÄR.
Verkligen värt ett besök!

Tänk, vilka fantastiska platser det finns att besöka!
Vi hade verkligen tur med vädret igår, eftersom det var både lite sol och uppehåll när vi var där.
Senare blev det där emot mera blåst, skyfall och regn! Välbehövligt men +11 grader känns ändå lite i kyligaste laget i juli! Teatergruppen här i byn fick snabbt ändra planerna och genomföra gen.repet inomhus. Hoppas, om inte annat för deras skull att vädret blir lite mänskligare framöver.

Nu ska jag ta hand om de beställda jordgubbarna!
Ha en fin fredag och helg!

3 kommentarer:

Monica sa...

OMG, säger jag bara! Vilken trädgård! 25.000 kvm! Där skulle jag verkligen velat gå omkring! Hoppas att dom har hjälp med skötseln, för det krävs otroligt mycket jobb, bara att hålla en sådan trädgård! Underbart vacker och jag föll pladask för rosen Afrodite! Men jag får inte plats med mer i min trädgård...
Vilken härlig dag du måste ha haft med din ungdomsväninnor!
Sol och blåst här idag.
Kramar, Monica

HWIT BLOGG sa...

Åhh jag får inte fram bilderna på din blogg! Så märkligt! Kanske mitt kassa internet...
Nåja, ha en skön lördag och kram till dig!
Titti

Solstrimmor sa...

Jösses vilken trädgård du besökt! Så himla mycket vackert! Visst är det upplyftande och inspirerande att vandra runt och insupa allt? Många idéer får du säkert. Afrodite... jag säger bara det!

Ha en bra dag i din fina trädgård också!
Kramar från Eva-Mari