söndag 18 augusti 2019

Sensommarblomster och datorstrul


 En ny Dahlia har intagit min entré!


 Jag kunde bara inte motstå den härliga färgen! 


Den obligatoriska Bollkryssen har också fått komma till balkongen.

Det känns lite som höst nu och vi har faktiskt fått lite regn - äntligen! Det bådar ju gott för svampen. Jag är alltid så glad när det regnar numera. 

Annars har jag kört en massa äpplen (nästan alla ruttna och små) till tippen. I år blev det ingen äppelskörd att tala om. 
Det har varit en stillsam helg och det har smugit sej på en lathet  här, samt en del strul med min dator, där den bytte startsida och en massa annat - bara sådär!!!
Dessutom kan jag inte längre redigera mina bilder i programmet som jag använde på nätet, så det får bli oredigerade bilder hädanefter. Vilken tid allt sådant strul kan ta! 

Ha en fortsatt skön söndag!

4 kommentarer:

Monica sa...

Usch och fy för datorstrul, man blir tokig! Det ska bara fungera! Och saker som man är van vid och kan, ska inte ändras, som dom har pippi på numera! Det funkar ju bra som det är!
Jag förstår att du inte kunde motstå den dahlian! Och inte bollkrysset heller; de färgerna ihop hade varit en hit ihop också!
Idag har det verkligen känts som höst här, det har regnat till och från hela dagen, totalt 13 mm. Det behövdes visserligen, men lite mer sommar vill man ju gärna ha...
Ha det gott, kram från din gamla bloggvän Monica!

Solstrimmor sa...

Vilken maffig Dahlia! Jag tänkte direkt, hur fick du hem den? Och kryss har du redan också... du är höstförberedd ser jag! Men jag vill ha en lååång sensommar först och sedan får den krispiga hösten komma!

Hoppas du får bukt på datortrasslet!
Kramar från Eva-Mari

Annica sa...

Datorstrul är inget vidare, men vackra lite höstigare blommor är desto bättre! ;)
Ja, nu har man lite höstlängtan och det är skönt att trädgården inte känns lika viktig längre. Hösten är fin, fast det behöver ju inte regna varje dag...

Kram
Annica

HWIT BLOGG sa...

Sååå fin dahlia! Gillar färgen :) Nää usch för datorstul, jag är så himla oteknisk också. Dina oredigerade bilder är fina som dom är...
Kram och ha en fortsatt skön vecka.
Titti