onsdag 3 mars 2021

En vårhelg


Det blev en riktig vårhelg på torpet nu senast. Både snödroppar och...



...krokus tittade upp och så snabbt. Allt gick från att ha varit vargavinter till just detta! 



Inne i köket tittar Rosenskäran upp, om än väldigt späda ännu, men ändå! 



Första trädgårdarbetet med klippning av Plymspirea och Praktlysing. Det blev en hel del ris och mera lär det blir när jag tar itu med resten som behöver rensas och ansas. Så härligt att arbeta ute i solen, och riktigt varmt var det ju också.


 Utanför min dörr har den torra ljungen fått vika för påskliljor och säljkvistar. Det har blivit betydligt kallare nu, men jag tror dessa klarar en del kyla. 

Härligt med mars ändå och dagarna blir allt längre och ljusare. Mycket sol har vi haft, men just idag en del dimma. 

Önskar er en fortsatt skön marsvecka!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Visst är det underbart när mars äntligen är här! Nu är det nerförsbacke mot våren. All snö är borta här nu, vi har ju inte fått särskilt mycket. Men jag tror, även om jag inte hoppas, att det kommer en vända till. Hoppas jag har fel.
Underbara vårtecken du har att visa. Så fint vid din entré! Och tänk, jag köpte två krukor pärlisar som jag också tänkte plantera ihop inuti en björkriskrans! Men min installation får vara inomhus. Balkongen är nu belamrad med kartonger från flickornas pappa med saker som ska säljas.

Nu blir det en kopp kaffe och sedan... mot Tradera igen!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Vi hade också fint vårväder hela förra veckan men nu har det varit dimmigt och disigt och bara ett par plusgrader i tre dagar! Gick en promenad på stranden idag och man såg inte horisonten alls.
Så fint det gror hos dig! Jag har faktiskt sått tomatfrön idag, så snart har jag också små plantor, hoppas jag!
Så vårfint du gjort med påskliljor och vide!
Ha det gott, kramar, Monica

Bettys beundran sa...

Så fint med snödropparna som växer i klasar hos dig. Här kommer de en och en men krokusen är i klasar. Njuter av både värmen och av allt som nu bara skjuter upp i rabatterna - äntligen är vi där.

HWIT BLOGG sa...

Ja nu finns det en hel del att pyssla med i trädgården framöver! Idag dalar det snöflingor här och det är attans kyligt...
Så himla fint med videkvistarna i urnan! Nu fick jag lite inspiration Lisa :)
Kram från Titti