torsdag 6 juli 2023

En rörlig och rolig vecka


Här, vid Vätterns strand var jag i tisdags...


Slottsträdgården i Vadstena bestämt. 


En ljuvlig sommarstad dit en väninna just har flyttat från samhället där jag bor. Hon bor i gamla vackra kvarter med klängande rosor. En heldag blev det här med både lunch och kaffe!


Dagen därpå i onsdags (igår) for jag till min kusin A i Linköping. Först blev det bubbel med tilltugg och en massa prat...


Sedan blev jag bjuden på grekisk restaurang inne i Linköping, som en försenad födelsedagspresent. Vi hade en ljuvlig eftermiddag och kväll tillsammans med kusinens mamma (min faster). Övernattning och hemma igen.

 

 Nu ska jag njuta av min egen potatis som just grävts upp. I morgon blir det mera festligheter hos torpgrannen.

Ja, denna vecka blev nästan lite hektisk och väldigt rolig såklart.

Ha en fortsatt fin julivecka!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Visst är det roligt att besöka vänner och släkt. Så lätt denna årstid. Men bäst är att komma hem igen och få njuta av sin egen färskpotatis (du), och sin nya lägenhet (jag)!
Nu hoppas jag på en lagomsommar så alla kan njuta. Idag regnar det och det är så välkommet.
Ha så trevligt hos torpgrannen.
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Så är det: Plötsligt är det en massa festligheter och sen kan det vara lugnt i veckor! Omväxling blir det!
Egen potatis - finns inget godare än nyupptagen potatis med en klick smör...!
Vi har varit i Vadstena en gång för många år sedan, men jag minns fortfarande hur idylliskt där är! Trist att din väninna har flyttat från stället där du bor, men då får du ju en trevlig resa då och då kanske istället!
Idag har värmen kommit tillbaka hit, jag var nyss ute och klippte an lite överblommade rosor och blev jättevarm!
Ha det så gott, kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Vadstena verkar vara mysigt och vackert....kul med lite utflykter! Värmen är tillbaka här på ön och smälter snart bort! Puh...
Njut av söndagen nu Lisa :)
Kram Titti

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Je vois que vous avez été agréablement occupée à voir vos amis et à dîner au restaurant avec votre famille.
Les roses rouges sur le mur rose sont magnifiques et quelles belles pommes de terre vous avez récoltées. Je pense qu'elles sont délicieuses.

Ici, nous avons beaucoup trop chaud. 30 à 33°C 😛 tous les jours, peu ou pas du tout de pluie.
Je pense que les étés seront ainsi désormais : canicule et sécheresse. La nature souffre et moi aussi car je reste dans la maison au rez-de-chaussée, tous les volets fermés. Pauvre de moi !😉

Bonne semaine
Kram
Hélène