tisdag 4 juni 2013

Omgivningar

Häromkvällen tog jag en promenad i den ljuvliga försommarkvällen...
 Det finns ett gammalt hus som jag ofta passerar under mina promenader. Nu var jag nyfiken på hur det skulle se ut vid den här årstiden... Vid det gamla uthuset prunkade en bondsyrén och doften var nästan bedövande...
Själva trädgården är ganska vildvuxen, eftersom det aldrig är någon människa där. Så vacker ändå med alla blommande buskar och både vilda och odlade blommor...hur de liksom sköter sej själva...
Bredvid den gamla verandan står ett gigantiskt löjtnanshjärta!  Här trivs det minsann, men på mitt torp är det lögn att få det att växa!!!
Detta hus är verkligen en idyll - inget ödetorp, någon äger det och är tydligen där ibland,men jag har aldrig sett någon människa där...
Jag går den slingrande vägen hem och njuter av kvällen. Nu är jag nästan hemma....!

Ha en härlig junitisdag!

16 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

vilket vackert kvällsljus i dina bilder
det verkar som om du hade en härlig promenad. jag vill inte att sommarkvällarna ska ta slut. de är ju så underbara
kram åsa

Ann Kåge sa...

Så fina bilder med mycket vackert fångat kvällsljus.
Kram Ann

M/S Design sa...

En fin promenad i vacker omgivning!!
Kul med överlevare vid gamla torp.
Ha en bra dag
Mariana

Snäckskalsdalen. sa...

Kan man inte göra så som det gjordes "förr", ockupera huset, det var ju också rena drömmen om stuga på landet, jag blir så sjuk......och löjtnantshjärtat, hur mäktigt var då inte det!
Vilken underbar bygd du bor i!
Agneta kramar

Solstrimmor sa...

Tänk så mycket vackert det finns runt oss om vi håller ögonen öppna! Löjtnanthjärtat där i den vildvuxna trädgården har väl hamnat på rätt plats? Du kanske ska flytta ditt... ibland hjälper det!

Kram Eva-Mari

livetpålandet sa...

Ser it som en riktig svensk sommar idyll! Ljuvligt❤

samson sa...

Vackert med gamla torp
ha det så bra
maggan

Monica sa...

Åh, så vackert du bor! Vilken idyll! Så fridfullt och harmoniskt allting ser ut!
Och vilket löjtnantshjärta. En riktig mormors-torp-växt och såå gracil och vacker!
Det är väl typiskt att den är så fin, där ingen sköter den... gräset utanför vårt staket är mycket finare än innanför, trots att det varken gödslas eller vattnas!
Fortsätt att njuta av den ljuvliga försommaren!
Kram, Monica

Rosa i huset i vitt sa...

Vilket mysigt litet torp
kram Rosa

Meta sa...

det är ett fint område du har att vandra i.Kvällspromenader är nästan det bästa som finns.Här är det kallt och lite kura inne väder på kvällarna. jag längtar till de ljumma fina sommarkvällarna.
Ha en fin vecka
Kram Meta

blockethuset sa...

Härligt..och vacker löjtnantshjärta..

Härliga Livet sa...

Vilka underbara bilder.
Ja måndagen bjöd på en härlig kväll. Så mysigt att gå och kika vid det öde huset.
Tänk att blommor blir nästan bättre om man inte gör något med dem.
Önskar dig en härlig helg och hoppas på sol och värme.
Kram Pernilla

Viola sa...

Härliga bilder...nu är det som vackrast, packa resväskan för ikväll far jag till Spanien för långhelg, ha de, kram

Livsnjutaren sa...

Vilken härlig promenad. Det är bara i Sverige du kan hitta ett sådant vackert hus med en sådan betagande vildvuxen trädgård, så vemodigt och underbart skönt. Önskar dig en fin sommartid, vännen. Bloggen, sambon och jag tar sommarlov ett tag framöver. Längtar efter tid tillsammans och massor av lata dagar. Vi hörs! Kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

oh vilka underbara bilder...visst undrar man ibland varför vissa hus som är sååå otroligt vackra står där utan att någon bor i dem!!!!! Och alla vackra gamla hederliga blommor som blommar för full kraft år efter år..Ha en fin helg kram från Maja

G:a Affären sa...

Himla fint inlägg! Trots att jag tycker det är synd att hus bara står så är jag otroligt fascinerad av dem! Dina bilder säger så mycket, både vackert och hemlighetsfullt.
Jag kom att tänka på en bok som en bekant skrivit; Gömda växter i glömda trädgårdar, W&W 1988 av Birgitta Carlberg. En otroligt duktig kvinna som en gång i tiden lärde mig växtfärga och väckte mitt intresset för växter.

Kramar
Cia