söndag 2 juni 2013

Söndagsbilder

Ännu mera blommor blir det idag....

Igår hade jag äntligen tid att fira min födelsedag.
Jag hade bjudit in kära släkten och hade planerat en ljuvlig junidag utomhus. 
En halvtimma kunde vi sitta ute, sen gav vi upp när regnet blev allt för ihärdigt.
Vi hade förstås ändå jättetrevligt inomhus, trots att det blev lite trångt och improviserat. 
Många fina presenter fick jag förstås - här ovan en vacker glasskål från Lene Bjerre där min rara kusin ordnat ett otroligt vackert blomsterarrangemang med både doftpioner och konvaljer!
Till vänster skymtar en vacker Bouganvilla (från en annan kusin).

Jag tror att doftpionerna i skålen är köpepioner, för ännu är det lite tidigt för dem. 
Däremot har min bondpion på torpet, börjat slå ut, likaså de dubbla vita syrénerna. Denna bukett fick pryda mitt buffébord igår.

En liten vildbukett från en annan kusin. Blommor från deras tomt ute i skärgården...så vacker den också!

Jag kan nog aldrig få nog av blommor! Nu har ju den ljuvliga blomstermånaden juni börjat och jag kommer ständigt att omge mej med alla vackra blommor!

Flera söndagsbilder hittar du som vanligt hos FABRIKEN.

Ha en härlig junisöndag!

19 kommentarer:

Ann Kåge sa...

Så fina blomsterarrangemang. Håller med dig om att man inte kan få nog av blommor. Alla former, färger och dofter som ger både glädje och tröst. Bättre än choklad kanske??
Kram Ann

Fröken Grön sa...

Underbart med alla vackra blommor!
Och grattis i efterskott får man väl säga.
Hoppas du har en skön söndag!
/Anna-Karin

Snäckskalsdalen. sa...

Så nu var det födelsedagskalaset! Härligt och visst är det bra med kusiner, jag har mina tre runt mig och det är så tryggt, jag är yngst och dom har alltid tagit hand om mig.....du vet, det stackars lilla ensamma barnet.....oj, där fick jag till det minsann!
Mina pioner står i knopp och plantorna är så kraftiga, till nästa år måste jag skaffa ett ordentligt stöd, det räcker inte längre med små pinnar!

Agneta kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tror jag sagt grattis, men säger det igen. Roligt med kalas, synd att det började regna. Så fint det var med pionen i skålen, jättefina blommor alla du fick.
Kramar
AnnaMaria

OlgaA sa...

Så fina blommor har du fått!! Vädret är inget att lita på :)
Ha en fin vecka, Lisa!
Kram/Olg@

Solstrimmor sa...

Så mycket vackra buketter, pionerna speciellt förstås! Grattis på födelsedagen, hoppas du får ett riktigt fint nytt år:)

Kramar Eva-Mari

Tina sa...

Så fin skål, Lene Bjerre har mycket fint. Men dina blommor är finare, hehe!

kramen

MINA TVÅ HEM sa...

Det är trevligt när gästerna kommer med sådant som man gillar, som blommor i ditt fall. Grattis på efterhand!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

MårsArt sa...

Lite försenat Grattis!
Så vackra blommor du har fått! Pioner är en av mina favoritblommor.
Skålen från L B är ju underbar!
Själv vet jag inte var tiden tar vägen.
Min blogg hinner jag inte med.
Behöver semester för att hinna ifatt...
Kram
Agneta

Monica sa...

Visst är det en härlig tid att fira sin födelsedag, även om vädret kan vara lite oberäkneligt...men det brukar bli som mest lyckat när det blir lite oförberett!
Och givetvis måste man visa blombilder så här års!
Ljuvliga försommar!
Kram, Monica

G:a Affären sa...

Ja, det är din månad nu och grattis i efterskott!
Du blev ordentligt firad med vackra blomster, de vet vad du tycker om. Skålen var också vacker!

Kramar
Cia

Birgitta sa...

Vilken härlig tid att fylla år på med tanke på alla de vackra blommorna som omger dej. Och så mysigt med sommarkalas, vi har också turen att få fira flera familjemedlemmar på sommaren!

Kram och ha det gott, Birgitta

Ankan sa...

Så mycket vackra härliga blomsterbuketter du visar! Blommor kan verkligen få en att må bra. Håller med dig om att detta faktiskt är den bästa tiden på året. Man bara njuter av blommor, dofter, färger, fågelliv och natur! En härlig veranda har du också skapat!

Ha en skön vecka och må så gott!
/Ankan

M/S Design sa...

Så många fina buketter!!!!lyxigt!!
Stort Grattis
Mariana

Hajan sa...

Tänk att ingen har kunnat hitta på en parfym, som påminner om pionens doft.
Jag vet ingen blomma som doftar så gott, jo kanske Liljekonvaljen


kram Harriet

ANETTESHUS.COM sa...

Så vakre og sommerlige buketter! Nydelig <3

Ha en fortsatt fin dag!
KLEM
anette

Tina sa...

Hej igen, jag undrar lite över den här kommentarsgranskningen du har. Jag funderar på att installera den pga all spam jag får till bloggen. Ser att det finns en ruta inne på inställningar/granskning där man ska skicka ett modereringsmail, gjorde du det? Jag blir så irriterad, grrrrr...

kramen

samson sa...

Så vackert med pioner
Grattis i efterskott
ha det så bra
maggan

Eleonora sa...

Oh Lisa så många olika sorters vackra blomster, passa på och njut. Må så gott och kram