torsdag 6 juni 2013

Torsdagstema: fest

Nu är det verkligen festernas tid! 
Så mycket det finns att fira såhär mitt i försommaren.
Själv har jag ju haft min egen fest förra helgen...

 Så härligt att kunna duka med allt gammalt, sparat som man har i gömmorna...
 ...att kunna njuta av ett gott vin i de loppade, vackra kristallglasen...
Idag dukar jag upp för mej själv på torpet, där jag tänker tillbringa närmaste dagarna! Att få vistas i min älskade trädgård där, är fest nog för mej. 
Kanske blir det något inlägg därifrån på min andra blogg: 
Lisas torp.
Flera inlägg på temat "fest" hittar du hos FABRIKEN.

Ha en härlig försommardag!

10 kommentarer:

Monica sa...

Vilka vackra glas du "loppat"! I dom blir vinet säkert ännu godare!
Så inbjudande dukat!
Kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, en riktigt fin dag önskar jag dig också, både dofter från trädgården och lite gott vin kommer att göra dig berusad upphöjt till två (som vi alltid brukade säga förr.....)!

Vilka vackra glas du har och vilket underbart porslin!

Agneta kramar

OlgaA sa...

Hej Lisa!

Vilka underbara skatter du har!! Tallrikar är mycket vackra! Och glasen med :)

Ha en trevlig helg!

kram/Olg@

Tina sa...

Nu avlöser festligheterna varandra, det är en underbar tid med skolavslutningar o konfirmationer. Så fint du har dukat!

Blågulkram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina tallrikar och kristallglas, såklart man ska duka fint till sig själv. Hoppas du haft en solig fin dag.
Kramar
AnnaMaria

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Lisa,

Efter ett par veckors 'datorvägran', varav en ljuvligt skön sommarvecka i Sverige, har jag nu så smått börjat smyga mig tillbaka till skärmen. Och vad ser jag... Att jag helt missat att gratta dig på DIN dag! Stort och varmt, och på tok för sent, GRATTIS!

En alldeles ljuvlig dukning bjuder du på i detta inlägg, och jag känner mig genast inspirerad att duka upp till kalas. Inte för någon speciell anledning, bara för att! Men först måste jag hitta några trädgårdsmöbler, då de senaste arma trästolarna fått ta så mycket stryk av att agera fotbollsmål att de till slut gav upp, lade sig ner och, ja, liksom dog.

Dina kvällspromenader ser underbara ut, och jag förstår att du gärna går förbi och kikar lite extra på detta idylliska torp. Nyfikna jag kan förstås inte låta bli att fantisera lite om hur det kan tänkas se ut inuti också... :-)

En stor kram till dig och en skön tid på torpet önskar jag dig!
Helena

Christina Mari sa...

Kjempe fint!
Ha en fin fredag.
Klem Christina

john sa...

so nice to have a fine stash of dinner ware ! and you are very good to use it ..I try hard not to hoard !! no point in having it away in the cupboard ...Gail x

Elzie sa...

Stort grattis till dig i efterskott. Det verkar som du hade en härlig dag tillsammans med släkten. Ljuvliga presenter fick du också.
Nog är det härligt när man kan duka med gamla saker. Det ger en helt annan känsla än dagens saker.
Hoppas du har en fin kväll i ditt torp.
Kram Elzie

G:a Affären sa...

Men vilka vackra saker du plockat fram! Både glas, tallrikar och bestick.
Jag hade gärna suttit med där på torpet, lovar att jag inte skulle slå sönder en enda sak! Blåblom, (heter de så?) verkar vara i ett perfekt skick. Tyvärr brukar de ofta vara missfärgade.

Kramar
Cia