tisdag 18 juni 2013

Sommar

Nu har väl ändå försommaren övergått i SOMMAR!

Igår kväll tog jag en promenad i trakterna kring huset, bort över åkrarna i den sjunkande kvällssolen, för att leta efter lite vilda blommor.
Jag fann både Brudbröd och riktiga midsommarblommor - den blå Nävan!
Det blev en vacker bukett, toppad med Klätterhortensian som är så vacker just nu.
Just nu förbereder jag ännu en dag på torpet (en bit härifrån), och jag är jättespänd på om doftpionen kommer att slå ut idag. Igår var den på gång och jag har väntat varje dag nu.
Jag röjer i torpträdgården varje dag och tillbringar mesta tiden där när vädret tillåter. Just nu har vi ljuvliga dagar!

I lördags var jag inbjuden på grillkväll hos goda vänner i närheten. 
De har en fantastisk äng med prästkragar som jag bara var tvungen att fota. Så underbart vacker och mera sommar än så här kan det knappast bli!

Jag kommer att göra inlägg på Lisas torp och visa hur långt min trädgård där har kommit.

Ha en fin sommartisdag!

15 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Så härliga bilder. Visst är det riktig sommar nu. Hela vecka utlovas vackert och varmt väder.
Önskar dig en skön midsommar vecka.
Kr

Mia sa...

Ja, visst har vi sommar nu. Och man kan inte se sig mätt på alla underbara blommor :) Och alla ljuvliga dofter...mmm...
Trevlig midsommar!
// Mia

Eleonora sa...

Något så ljuvligt som en prästkrageäng - finns knappast och ljuvligt för såväl ögon som doft.
Länge sedan jag såg en sådan och jag blir allt litet avundsjuk på dig som har det alldeles färskt i minnet. Fint har du det omkring dig och nu vill jag få önska dig en skön och fin midsommar. Kram du lilla söta midsommarflicka!

Monica sa...

Visst är det sommar nu! Vi har kring 25 grader varje dag och allt slår ut i rekordfart! Försöker jobba lite i trädgården idag, men det är nästa för varmt...
Kanske snart dags för ett bad?
Ha det så gott i sommarvärmen, kram, Monica

Rosa i huset i vitt sa...

Prästkragar och alla andra vilda´blommor...det är sommar det
ha en skön sommar
kram Rosa

Torprosen sa...

Underbart fint Lisa, de bästa av dagar är just nu!!!Det är så vackert ute så man blir rent gråtmild ibland! Kram och tack för alla vackra inlägg du gör! Susanne

Solstrimmor sa...

Åh, vilken vacker präskrageäng med gräslöksblommor där i kanten, regisserat av naturen själv! Har också varit på promenad och plockat mig en underbar bukett, tänk så gott vitklövern doftar!

Ha en fortsatt fin dag.
Kram Eva-Mari, som nu ska kika in till dig på torpet:)

Meta sa...

Vad härligt du har det runt dina boningar. Torpet är ju så härligt,förstår att du inte kan vara utan det.
Ha en fin vecka
kram Meta

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, nu är det väl allt sommar! Ljuvliga bilder och den ängen, den går inte av för hackor, så är sinnebilden av svensk sommar för mig.
Kramar Agneta

Tina sa...

Det får man väl nog tycka nu, dagarna o kvällarna är ju helt underbara!
Sommarängen är så vacker, riktigt fin midsommarstämning här...

Trevlig midsommar till dig

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är det sommar på riktigt! Underbart med all blomning, och den där ängen var fantastiskt fin.
En Trevlig Midsommar önskar jag dig!
Kram
Marie

Anonym sa...

Hej Lisa! Jättefina bilder av den svenska sommaren. Vilda blommor är det något speciellt med. Har försökt komma i kontakt med dig angående beställning av kort.
Kan du kontakta mig på bjork.nina@spray.se
Sommar hälsningar
Nina

Frederica sa...

Härliga bilder :)
Hur gick det med pionen? Jag väntar också på blom ;)
Ha en fin midsommar!
Kramar Frederica

Fröken Tindra sa...

Det är underbart med all blomprakt nu!
Önskar dig en riktigt fin Midsommar!
Kram!

G:a Affären sa...

Vilken fin sommaräng, precis så som man förväntar sig när det är som bäst. Undrar om de sköter den och slår den?
Visst är det ljuvligt och tänk som vi väntat på det här!
Kramar
Cia