tisdag 14 juli 2015

Ur sommarens skafferi

En liten skogspromenad igår, resulterade i både blåbär och kantareller.
Tänka sej, att alldeles utanför min balkong, finns dessa läckerheter!


Ja, det blir mycket blommor nu och rosorna har tagit över. 
De står inte länge men både doftar och är såååå vackra! 

Redan i mitten av juli - oj så sommaren rinner på! Hoppas att ni har det gott, även om vi inte har någon direkt sommarvärme. 
Jag tycker det är riktigt skönt! 

En härlig tisdag önskar jag er!

11 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Oj har ni redan blåbär och kantareller !!! så gott !!
Hallon brukar vi ha mycket av här kring torpet...och det gillas av mej ;))
Brukar plocka varje dag och äta med grädde eller mjölk, mums!
Hoppas du har det bra på ditt torp nu ;)
Kram bia

MårsArt sa...

Vilket skafferi du har utanför dörren. Pioner, rosor...så underbart att kunna plocka in det du vill. Ja, visst går sommaren fort, fast det känns ändå som om den inte riktigt har börjat med tanke på vädret.
Idag har vi sol här så jag ska "bo" på balkongen!
Kram
Agneta

Meta sa...

Vad härligt att det redan finns både blåbär och kantareller hos dig. Jag har inget bra ställe att plocka på så det blir att köpa på torget det går det med. I år borde det väl bli mycket så som det regnat och lite värme mellan varven
Ha det gott och njuta av alla dofter som naturen bjuder på
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Så gott! Och närproducerat! Blir det ett par varma kantarellmackor... eller kanske en läcker omelett? Dags att cykla till mitt kantarellställe och kolla. Man vet aldrig!

Smaklig spis!
Kramar från Eva-Mari

Mejrams! sa...

Vilken skatt, både blåbär och kantareller. Riktigt sugen blir man när man ser din bild med blåbären. Kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyx och ha så nära till godsakerna,
ser ut och bli bra svampår.
Och så fina rosor du har.
Kramar/AM

Hajan sa...

Ha, ha jag tycker också att det är skönt. Så härligt med blåbär,
det hade vi ofta tilll allt, nyttigt för synen också.
Nu köper jag Blue Eyes på Apoteket, inte lika billigt men bra ändå.
Ha en bra dag önskar Hajan

Ann Kåge sa...

Oj, vilka läckra bilder du visar med massa godsaker och ljuvligaste buketten. Man kan ana det lilla fatet på en av bilderna också <3 Ha en skön onsdagkväll!
Kramar Ann

Monica sa...

Det låter underbart, att bara kunna gå en bit från sitt hem för att hitta sådana delikatesser! Din frukost ser så läcker ut!
Vi har väldigt varmt och torrt här nere, så här vissnar rosorna också snabbt...
Må så gott, kram, Monica

Ankan sa...

Ser så gott ut! Vi har också njutit av blåbär och kantareller:)
Tror det blir blåbär ikväll igen!
Otroligt vackra rosor! Kan nästan känna doften :D

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej hopp!!!! Det där såg smarrigt ut....förra söndagen va vi ute i skogen och hittade lite kantareller dryga liten..men den ligger nedfryst nu...jag måste ju ha småländska kantareller till västerbottenpajen på kräftskivan. Och blåbär ja jisses det plockade vi också, tror nog aldrig jag sett så mkt blåbär, vi satt på typ ett ställe och plockade iallafall 6 liter. Mums.Ha en fin fortsatt helg fina Lisa
Kram från Maja