måndag 21 november 2011

I dagsljuset

Lite grönt blåbärsris i kannan och lite annat fix på symaskinen...


Ytan på trampmaskinen är lite sliten efter tjugo år på vinden, men sånt fix får vänta...
 Tavelväggen ovanför är lite ändrad och nu känns den något bättre. Jag vill ju inte ha den för symetrisk och jag tackar för alla fina tips och för ert engagemang i förra inlägget! (Himla oskarp bild...)


Jag försöker verkligen att inte ha för mycket på väggarna utan så lugna ytor som möjligt, trots att jag har massor av tavlor som ligger i högar....
Här är stolen som fick en enkel väggsljusstake (inköpt på Indiska för många år sedan) bredvid kakelugnen.

En riktigt grå måndag är det och jag är glad att jag slapp gå upp i ottan och mörkret. Nu är det en månad kvar tills ljuset vänder!!!

Ha ändå en härlig måndag!

15 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Blev bättre:)
läckert med stolen och visst är det skönt med lite lugn...
ha en mysig måndag
kram
sandra

Eleonora sa...

Det blev ändå bättre nu med släkthörnan!

Hos mig är också murrigt och litet småtrist. Men ut måste jag och handla. Så måste jag hitta på några små presenter till Guldlock och hennes syster. Reser till dem på lördag för att stanna en vecka.

Allt gott till dig med fortsatt uppackning och möblering. Kram

Viola_T sa...

Väggen med de egna släktbilderna är väldigt fin. Mer sådant i våra hem, vackert och anrikt.

Blåbärsris är också underbart!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det måste vara jättehärligt att få ta fram alla fina saker och göra i ordning ordentligt nu. Det blir så himla fint! Vilken tur att du fick det här erbjudandet.
Kram
Marie

gamla skolan sa...

Vilken kakelugn !! så vacker ! Gillar också verkligen din tavelvägg . Det är svårt att sansa sig , när man har så mycket som man tycker om och vill ha framme . Jag har stoppat undan en hel del , men märker redan att det börjar smyga sig in en massa igen .
Kramar // Susanne ♥

C. Tvillingmamma sa...

Tittade på tavelalternativen,japp jag håller med,känns helt rätt såhär:)

john sa...

Hello Lisa, oh what wonderful photos...I love what you have done around the sewing machine table! And also the way you put a little fir tree in water in your other post...so nice !
Gail x

Marie sa...

Så fint med tavelväggen och vilken vacker kakelugn du har!

Kram Marie

Monica sa...

Så fint det blev med blåbärsris i den fina kannan!
Och kakelugnen är såå fin!
Kram, Monica

Vardaxlyx sa...

Hej! Jag gillade stolen och även din blogg hihi!
Önskar dig en trevlig dag!

Solstrimmor sa...

Tavelväggen är så fin nu! Så många vackra fotografier du har! Eller är de akvareller? Kan du inte vis lite mer av dina målningar? Skulle vara så intressant!
Tack för ditt tips... men nu har jag provat allt och Regina har varit inkopplad som konsult och resultatet: Ingen skillnad. Så nu låtsas jag att det är precis den här placeringen headern ska ha!!
Det finns ju viktigare saker...

Må gott min vän.
Kram Eva-Mari

Patricia sa...

Du får så mysigt hos dig .. =)

Jag gillar tavelväggen ovanför symaskinsbordet, så där lite lagom symetriskt .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

OlgaA sa...

Fint! Varm känsla sprider sig av att titta på ;)

kram/Olg@

Viola sa...

Blev himla fint med alla dina fotografier...nu börjar man känna igen sig igen...nu är väl kartongerna tomma eller...vilken dimma, har kört från S-ing, tog 40 min hem...såg inget framför mig, riktigt otäckt, kram

Vida sa...

jepp..förstår att du känner dej nöjd nu med tavlorna;) du får så fint i ditt nya hus;)

här är en till som uppskattar att ta det lite lugnt i ottan;))

passar grannens vita får denna veckan..underbart
Vida