onsdag 9 november 2011

Vackra November

Ja, tänk att november kan vara så vacker!
Äntligen fick vi lite sol!


För första gången i nya huset vaknar jag upp till en vacker gryning med helt underbar utsikt från sovrummet. Jag tog en bild men den gav inte rättvisa.

Såhär ser min "bygata" ut! Så otroligt fin den är och att hämta tidningen och posten är en fröjd...
Mitt lilla hus badar i morgonsolen - jag var bara tvungen att ta en bild. (Man kan skymta tomkartonger där till vänster).


Idag tar jag det lugnt. Denna vecka innebär långa repetitioner varje kväll med teatergruppen och jag känner mej ganska mör efter gårdagens långa, men roliga rep.
Tur att nästan alla lådor är uppackade...!

Jag tackar för alla era uppmuntrande kommentarer - jag blir sååå glad över allt ni skriver. Själv har jag problem med blogger som trilskas hela tiden på olika sätt!!! Morr!!!

Önskar er en riktigt skön och vacker novemberonsdag!

15 kommentarer:

kulturkurs för seniorer sa...

vilken vacker grå färg på dörr, entre. du har alltid så ljuvliga bilder både inomhus som utomhus. Det gör mig lycklig att få vara delaktig i. Lycka till med konserten. Kulturdamen Kristina

Vintage House sa...

Hej
Underbart med sol den börjar titta fram här oxå..
Vackert du bor!!!!
tack för dina söta ord!
kram
samdra

The Secret Garden sa...

Har varit en underbar November så här långt och jag känner som om det inte kommer att komma någon vinter. Det är väl det som kallas att leva i nuet! :)

Ha det fint!

tecknartina sa...

oj, så mycket fint här var att titta på!
Hade missat att du bytt blogg!
Huset som ligger vid bygatan ser fantastiskt ut, hoppas och tror att du ska få massor av härliga upplevelser här...
..som att trampa upp en ny stig i livet..
På stigar
går man aldrig
riktigt ensam
Fötterna har sällskap med
alla steg som
stigit
stigen fram

INGRID SJÖSTRAND

..varm kram fr Tina på Ön

bakom berget sa...

Hej Lisa! Ja solen har varit på besök även hos oss idag. Det var så skönt mot söderväggen.
Så vackert det är där du bor. Vilken tur att du hittade "ditt" hus till slut. Ha en skön kväll! Kram Åsa.

Kusin Anna :-) sa...

Åh vilket fint, perfekt hus för min älskade kusin <3

Ser fram emot många vackra bilder och att läsa om livet i och kring ditt nya bo.

P&K Anna

john sa...

Hi Lisa, thanks for your sweet comment x It's so precious to have sunshine in the winter months and your village looks soooo relaxing...perfect ! Good luck with your concert !
Gail x

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den bygatan skulle jag så gärna vilja ha en liknande, du bor ju i paradiset. Det är så roligt och få se lite ute också.
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

Så jättefint ditt hus ser ut!
(Det hade varit roligt att se en bild på hela huset!)
Och din bygata ser verkligen inbjudande ut!
Lycka till med repetitionerna!
Kram, Monica

azalean sa...

Grattis till ditt nya boende! Kul att se hur du pyntar till det fast du säkert inte har allt på plats, om vanligt jättefint.
Kram Anita

Eleonora sa...

Det där med en trilskande blogg är då verkligen inte något jag önskar någon! Hoppas du får ordning på det hela, när du väl har tid att sitta vid och klura ut hur det ska vara.

Du är verkligen så duktig som packar och sorterar när du har den här uppgiften att (tränings-)dirigera på kvällarna.

Tidigt i morse hade vi sol och vackert men rätt snart byttes det ut mot dimma och halvmörker. Nu är det bara svart kväll.

Ha det gott och stor varm kramis!

where the forest end... sa...

Vet inte ens om jag tittat in och sagt grattis till flytten?! Men iallafall, vilket underbart hus du bor i nu! Ser från emot en helhetsbild på det :)

Peace

Lenas trädgård sa...

Så fint ditt hus är! Är så roligt att få följa din inkvartering där!
Får så mycket i mitt huvud...vill oxå ha så mysigt....
Kram Lena

ps strular gör det för mig oxå med att kommentera hos många...få se hur det går hos dej???....ds

Felix sa...

Bygatan ser jättemysig ut! Där skulle jag också kunna tänka mig att bo... ;-)

Här har vi haft ett par soliga dagar, men i kväll var det tjock dimma när jag skulle åka hem från jobbet.

Novemberhälsningar
Elisabet

Viola sa...

Vet du...jag gjorde samma sak, ser soluppgången från köksfönstret och var tvungen att ta en bild, idag var det ännu vackrare med dimman och solen..ha en fin dag och lycka till imorgon, KRAM