torsdag 24 november 2011

Blandat

En av mina egenmålade skalbaggar får pryda väggen ovanför pianot.
Som jag sagt tidigare, så håller jag i mej för att inte överdekorera väggarna...



De senaste dagarna har jag mest ägnat åt hallen/arbetsrummet på övervåningen. Här - en helt ostylad bild därifrån.
Äntligen är kartongerna tömda där också. Ordningen i lådorna däremot....nja, där är det nog närmast kaos. Det får komma senare, nu är jag mest intresserad av att få lite harmoni och ordning så att man kan röra sej.
För en stund sedan kom veden som jag har beställt! Nu återstår bara att få in den i vedboden i bakgrunden här! Gissa om jag har jobb nu!!!!

Det blev lite blandad kompott idag, bara så ni vet hur jag har det...:)

Solen glimtar till just nu och det är såååå vackert och varmt ute, en kontrast till grådiset vi haft de senaste dagarna. Hösten sträcker ut sej och det är bara att tacka och ta emot!
Önskar er en skön torsdag!

17 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Här är det så grått och regnigt idag..
Kan se att du har en hel del jobb framför dig :)
vacker skalbagge...
kram
sandra

bakom berget sa...

Det är så vackert hos dig Lisa. Jag har just varit i skogen och med hem komett par små dikesgranar och lite blåbärsris.
Minns du att jag berättade om den svarta skänken som vi gav bort och som vi har ångrat nu när vi får nya ytor att möblera. Man kan ju undra hur det kommer sig, men härom dagen fick vi frågan....vill ni ha tillbaka skänken, vi har inte plats för den längre. Hurraaa säger jag!
Lycka till med vedplockningen nu, men akta ryggen. Så härligt att ha så fin ved till vintern.
Kram på Dig!
Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skalbaggen förtjänar en egen vägg, den ska synas så fin som den är.
Så mycket ved, nu klarar du vintern bra. Kommer ta ett tag och stapla allt det.
Kramar
AnnaMaria

Kamomilla sa...

Ja, nu har du jobb alltid nog!! :)

STENLYCKA sa...

Utan jobb är du inte.... det ser jag, vilken vedhög, tur att solen skiner på dig och det inte snöar.
Din skalbagge är så vacker på väggen, jag är så glad för den jag vann av dig.
Akta ryggen nu vännen!
Kram Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Den blev fin skalbaggen där, men inte alls lika fin som min som jag har här!!! Skojar.
Så mycket ved - det blir till att ta på arbetshandskarna och sätta igång. Ska du stapla den så där snyggt eller som vi hade förut, i en enda röra?
Agneta kram

Helena, The Swenglish Home sa...

Nej men oj så mycket ved! Jag blir alldeles trött bara av att se högen ... nu hade det väl varit alldeles utomordentligt om jag och några andra glada bloggerskor hade bott lite närmare och kunnat kvista över till dig och hjälpa dig hiva in vedbitarna. En pepparkaka i ditt mysiga nya kök skulle räcka utmärkt som belöning! ;-) Kan du inte locka dit några när-boende vänner och muta med en mugg glögg eller två?

Jag bara ÄLSKAR dina skalbaggar, och den tavlan gör sig så fint där. Jag, precis som du, är försiktig med att inte överbelamra väggar med tavlor, och det där hörnet vid pianot ser så fint ut, och skalbaggen får plats att framträda i all sin prakt.

En stor, varm kram till dig för din hälsning hos mig nyss - den värmde oerhört skall du veta. Tack, snälla du!

Kram,
Helena

Vida sa...

du behöver inte gå på gym i vinter;) du har fixat kroppsarbete ser jag;) har just fått in min vedhög i stolta rader;) underbart...

vacker tavla;)kram
Vida

annashusidingtuna sa...

Hej!
Oj vilken vedhög, men det sägs ju också att ved värmer flera gånger..
Luciakronan i din header ljuvlig!!
Kram Anna

rosenälvorna sa...

Hej, oj, oj vad du får bära och kånka i helgen, men man får se det som en stunds styrketräning:) Hoppas det går bra! Christina

Monica sa...

Ha, jag ser att du har en sån där stor ritningshurts! En sådan hade vi förut, när min man hade kvar sitt arkitektkontor! Dom är tunga och tar plats...men vi bodde i ett större hus då!
Vilket jobb det blir med veden, men då ger den värme 2 ggr!
Kram, Monica

Monica sa...

Det finns mycket vackert att sätta upp och du som gör så mycket fint själv, skalbaggen är jättefin där. Vedhögen blev jag lite trött när jag såg, det är mycket jobb med hus och trädgård, om du tar trevliga pauser och njuter av allt fint du har omkring dig så hamnar den lättare i travar tror jag. Här i Stockholm var det nästan som en vårdag idag, soligt, milt och ingen blåst och massor med folk överallt:-), var kommer alla ifrån undrar man ibland. Jag gjorde ett ärende i en mobilbutik mot kvällen och gick in på PUB och House Doctor och ROOM, vad fint det är där, mycket trevligt att se och helt lugnt var det därinne.

Eleonora sa...

Så färdigt och fint det börjar bli i ditt lilla hus! Mossa, blåbärsris och skogens pynt är inte fy skam. Hade jag alltid förr när jag kunde gå i skogen. Nu får det blir vackert från blomsteraffären istället.

Trevlig helg min vän och god fredagskram

Norr om Köpenhamn sa...

Jag håller med dig. Ibland är det svårt att hålla sig från att överdekorera. Men det blir verkligen jättefint hos dig! Gillar din tavelvägg skarpt :o)

Ta nu inte ut dig fullständigt på den där veden!! Himmel, vilket arbte du har där. Men åååååh så många värmande brasor du kan njuta av i vinter ;o)
Hoppas att du får en riktigt mysig adventshelg!
Kramis
Ulrika

john sa...

Hello Lisa, it's a beautiful sunny day here in North England but soooo windy ! your beetle picture is great ..like something out of a natural history book!! wow what a log pile...my husband would be jealous if I let him see that hihi...we need to order some for the winter, tonight we will have a cosy fire on and tomorrow we go to a local Victorian fair and drink mulled wine x Have a lovely weekend ! Gail x

Viola sa...

DU har väl burit ved hela dagen kan jag tro...men motion får du ju på köpet :) är precis inkommen från sista hundsvängen, nu är det fåtöljen som gäller, blir väl idol som vanligt, ha de, kram

Ann-Catrin sa...

Hej Lisa!

ojoj vilket jobb med all ved..
akta ryggen!

det är så kul att få fälja med på din resa i nya huset.. varje bild andas harmoni.
Vilka perfekta förvringshurtsar du har.. ja städa inne i lådorna har du tid med sen..

Min mamma klippte också ner sina pelargoner och satte dom i vas.. de har nu stått lika fina i över en månad..

Underbart att bara kunna gå ut i skogen så där och plocka massa fint..
det är något jag kan sakna när man bor så här som jag gör.
Vi har ju små skogpättar och parker men man vill inte göra så mycket åverkan att plocka tex mossa så jag köpte faktiskt i år..

Klart och vackert i Stockholm idag.
skönt att få lite ljus!

kram på dig
Ann-catrin